افزایش ماندگاری لاک روی ناخن

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلاتی که خانم‌ها در رابطه با لاک زدن دارند، این است که گاهی زودتر از آن‌چه که باید قسمتی از رنگ لاک پاک می‌شود و ناخن‌هایشان ظاهری ناخوشایند پیدا می‌کند. با رعایت چند نکته می‌توانید دوام لاک روی ناخن را بیشتر کنید.

دیزاین ناخن‌ها امروزه بین خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است و اغلب خانم‌ها تمایل دارند برای شرکت در مهمانی‌ها و مجالس، طرحی زیبا را روی ناخن‌های خود ایجاد کنند یا در نهایت یک لاک خوش‌رنگ را بدون طرح روی ناخن‌های خود بزنند. گاهی اوقات لاک تا مدت زمان زیادی روی سطح ناخن‌ها باقی نمی‌ماند و در واقع خیلی زود پاک می‌شود یا سر آن می‌پرد. در این مطلب دلتامگ چند نکته را برای افزایش دوام لاک ناخن به شما می‌گوییم.

۱۱ نکته برای افزایش ماندگاری لاک

۱. قبل از هر چیز بهتر است سطح ناخن‌های خود را به کمک لاک پاک‌کن تمیز و لاک‌های قبلی را از روی ناخن‌ها به خوبی پاک کنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا چربی‌ها از روی سطح ناخن‌ها از بین بروند و لاک به صورت کامل به ناخن‌ها بچسبد.

برای تثبیت لاک ناخن چه کنیم

 

۲. بهتر است ابتدا ناخن‌های خود را مانیکور کنید و پوسته‌های اضافه‌ای را که در کنار ناخن قرار دارند از بین ببرید؛ زیرا همین پوسته‌های اضافی باعث می‌شوند که گوشه‌های لاک شما پاک شوند.

۳. قبل از اینکه لاک بزنید بهتر است یک لایه بیس کت روی سطح ناخن خود بزنید؛ همچنین می‌توانید به جای آن یک لایه نازک برق ناخن روی ناخن‌ها بزنید. توجه داشته باشید که این کار باعث افزایش دوام لاک ناخن می‌شود و از زرد شدن ناخن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

ماندگاری لاک

۴. بعد از این که لایه زیری به صورت کامل خشک شد روی آن یک لایه نازک لاک بزنید. بهتر است همیشه دو لایه لاک روی ناخن‌ها بزنید؛ این کار به افزایش دوام لاک ناخن کمک می‌کند.

۵. برای زدن لاک روی ناخن‌ها همه سطح ناخن‌ها را پر کنید؛ به صورتی که هیچ قسمتی از اطراف ناخن‌ها خالی نماند و زدن لاک را از یک طرف شروع کنید و مدام جهت لاک زدن خود را تغییر ندهید.

مطلب پیشنهادی:  گنج 8 تریلیون دلاری داریوش سوم کجاست؟ + ویدیو

۶. برای این که لاک از روی لبه ناخن‌ها دیرتر بپرد؛ بهتر است بعد از زدن لاک روی نوک ناخن‌ها، مقداری زیر ناخن‌ها را هم لاک بزنید.

طراحی ناخن

۷. در مرحله آخر برای افزایش دوام لاک ناخن بهتر است یک لایه برق ناخن روی سطح ناخن ها بزنید؛ با این کار شما یک لایه محافظ برای لاک ایجاد خواهید کرد.

۸. برای این که لاک به مدت بیشتری روی سطح ناخن‌ها دوام داشته باشد، بهتر است ناخن‌های خود را درون آب خیلی سرد فرو ببرید؛ زیرا سرما باعث می‌شود تا لاک روی ناخن‌ها سفت شود.

۹. بعد از خشک شدن لاک ناخن‌ها بهتر است از یک روغن طبیعی برای تقویت ناخن‌ها و پوست دور آن‌ها استفاده کنید و این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

لاک زدن حرفه ای

۱۰. وقتی ناخن‌های شما لاک دارد، بهتر است هنگام شست‌وشوی ظروف و لباس و … از دستکش استفاده کنید.

۱۱. و در نهایت برای ترمیم کردن لاک ناخن‌ها می‌توانید هر روز یک لایه نازک لاک روی آن‌ها بزنید تا ظاهر ناخن‌های شما تازه و باطراوت‌تر به نظر برسند.

آموزش لاک زدن ساده در خانه

با کمک این روش‌ها، لاک روی ناخن‌های شما به مدت ۵ تا ۷ روز ماندگاری خواهد داشت؛ بنابراین برای افزایش دوام لاک ناخن استفاده از این ترفندها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

یک نظر

  1. ناشناس

    14 فروردین 1403 در 7:30 ب.ظ

    برنامه بسیار جالبی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

واقعیت‌هایی درباره اقیانوس‌ها

کره زمین چندین اقیانوس دارد که گونه‌های مختلفی از آبزیان در آن‌ها زندگی می‌کنند. در این مط…