عمر کفش خود را بیشتر کنید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از کفشی روزانه و به‌طور مرتب استفاده کنیم، طبیعی است که به مرور زمان کهنه و خراب می‌شود. اما روش‌هایی نیز وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دوام و عمر کفش‌های خود را افزایش دهید.
افزایش عمر کفش
استفاده روزانه از کفش موجب کهنه  و فرسوده شدن آن می‌شود. با خرید کفش نگهداری آن ضروری است تا عمرآن بیشتر شود و از همه مهم‌تر از پاها که قلب دوم شماست به خوبی مراقبت کند. در این مطلب مجله دلتا نکاتی را بررسی می‌کنیم که با توجه به آن‌ها، عمر کفش بیشتر می‌شود.

 به کیفیت کفش توجه کنید

کفش‌هایی که جنس نامرغوب دارند خیلی زود خراب می‌شوند. دوخت نامناسب نیز می‌تواند خراب شدن زود هنگام کفش را درپی داشته باشد؛ پس هنگام خرید کفش ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت کنید.

کفش اندازه و مناسب بخرید

کفش بزرگتر و یا کوچکتر از پا نخرید و در انتخاب اندازه کفش دقت کنید؛ زیرا اگر کفش متناسب با سایز پای شما نباشد، عمرش کاهش می‌یابد.

عوارض کفش تنگ

پاشنه پلاستیکی تهیه کنید

اگر زیاد راه می‌روید و یا روی پا می‌ایستید، پاشنه اولین قسمت از کفش است که از بین می‌رود . زمان خرید کفش یک جفت ته پاشنه پلاستیکی تهیه و در صورت فرسوده شدن و ظاهر شدن میخ پاشنه، آن را جایگزین پاشنه قدیمی کنید تا کفش دوام بیشتری داشته باشد.

لایه نازکی به تخت کفش بچسبانید

راه رفتن زیاد، سبب کم شدن عمر کفش می‌شود؛ بنابراین برای افزایش عمر کفش خود، لایه نازکی از کائوچو به تخت کفش بچسبانید تا از جذب آب و لیز خوردن کفش نیز جلوگیری شود.

افزایش عمر و دوام کفش

لکه‌های کفش را تمیز کنید

برای پاک کردن لکه‌های کفش، از دستمال نرم یا برس واکس استفاده کنید و لکه های روی کفش‌ را بلافاصله پاک کنید. لکه‌های نمکی به کفش‌های چرمی آسیب می‌رساند؛ بنابراین با پارچه‌ای که کمی نم دارد آن‌ها را تمیز کنید و یا برای از بین بردن لکه‌ها، یک پارچه پنبه‌ای را داخل ترکیب سرکه و آب کنید و روی سطح کفش بکشید تا زمانی که لکه محو شده و بگذارید  کفش خشک شود. تمیز کردن بلافاصله لکه های کفش به افزایش عمر آن کمک می‌کند.

تمیز کردن کفش چرم

کفش را در دمای اتاق نگهداری کنید

قرار دادن کفش‌های چرم در هوای گرم باعث جمع شدن آن‌ها می‌شود؛ پس کفش‌ها را در کمدی با دمای اتاق نگهداری کنید. هیچ‌گاه کفش نم‌دار را در جعبه قرار ندهید؛ زیرا باعث رشد باکتری و کپک در کفش شده و بوی نامطبوع ایجاد می‌کند.

کفش اسپرت خود را بشویید

کفش‌های اسپرت خود را هر چند وقت یک بار بشویید تا بو نگیرند. شستن کفش به افزایش عمر آن کمک می‌کند و باعث می‌شود تا کفش شما حالت نو به خود بگیرد.

شستشوی کفش

کفش‌های خود را با فاصله در جاکفشی بگذارید

برای محافظت از کفش‌ها، آن‌ها را در جاکفشی و با رعایت فاصله از یکدیگر قرار دهید. توجه کنید که کفش‌های چرم را کنار ورنی‌ها قرار ندهید؛ زیرا باعث رنگ دادن آن‌ها به هم می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با اشتباهات رایج در پوشیدن کفش، “۳ اشتباه در پوشیدن کفش مردانه” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…