خانه اولی ها بخوانند: زمان باز پرداخت وام مسکن تغییر کرد!

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خانه اولی ها می توانند اقساط وام مسکن را  تا ۱۵ سال پرداخت کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که  بازپرداخت اقساط وام مسکن درمحله های بازآفرینی شهری از ۱۲به ۱۵ سال افزایش یافته است ، میزان اقساط ماهانه وام مسکن در بافت‌های فرسوده را ۶۷۵هزار تومان اعلام کرد.

خانه اولی ها

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، هوشنگ عشایری اظهار داشت :‌ با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب و ابلاغ شورای پول اعتبار، نرخ بهره تسهیلات خانه اولی ها در بافت‌های فرسوده شهری از۸ به ۶ درصد کاهش یافت و خانه اولی ها می توانند اقساط وام مسکن را در  یک دوره ۱۵ ساله بازپرداخت کنند.

وی توضیح داد : پیش از تصویب این مصوبه ، بازپرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۸ درصد دریک دوره ۱۲ساله و با اقساط ماهانه ۸۶۵هزارتومان بازپرداخت می شد.  براساس مصوبه تازه شورای پول و اعتبار نرخ بهره تسهیلات به ۶ درصد کاهش و دوره بازپرداخت به ۱۵ سال افزایش یافته و مبلغ قسط هم به‌میزان ۶۷۵ هزار تومان شده است.

وی همچنین تصریح کرد :شرط خانه اولی در بافت‌های فرسوده شهری حذف شده است و بنابر دستور ریاست‌ جمهوری،  زوج‌های جوان برای تأمین مسکن در بافت‌های فرسوده شهری و استفاده از وام مسکن در اولویت هستند.

اما از سوی یگر، تغییراتی نیز پیش روی تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن قرار دارد که در صورت تصویب، مبلغ وام برای هر یک از زوج ها از ۸۰، به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

این گزارش حاکی است ،دولت پیشنهاد این تغییر را به شورای پول و اعتبار ارائه کرده است که براساس آن هرکدام از زوج های خانه اولی می‌توانند ۵۰ میلیون تومان طی یکسال درصندوق پس‌انداز مسکن سپرده بگذارند  و در پایان سال ۱۰۰ میلیون تومان باسود کمتر

نسبت به شرایط کنونی، وام بگیرند.

به تناسب افزایش سقف وام مسکن در تهران ، با همین نسبت  سقف وام مسکن زوج های خانه اولی در شهرهای بیش از۲۰۰ هزار نفر و

مراکز استان‌ها و همچنین شهرهای کمتر از۲۰۰ هزار نفرافزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…