تاثیر نرخ ارز بر قیمت مسکن

۶
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش مجدد قیمت طلا و ارز، در روزهای گذشته موجب تشدید نگرانی خریداران و متقاضیان مصرفی مسکن شده و پیش بینی قیمت مسکن را دشوار کرده است.
پیش بینی قیمت مسکن

کارشناسان اقتصاد مسکن پیش از این پیش بینی کرده بودند که قیمت مسکن در سال ۹۹ نمی‌تواند بیشتر از نرخ تورم افزایش رشد کند و این افزایش بسیار پایین‌تر از خط تورم خواهد بود، اما جهش بازار های طلا و ارز در روز های اخیر با این پیش بینی ها مغایر است.

به گزارش مجله دلتا بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، میانگین قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌ های معاملات ملکی شهر تهران، در بهمن‌ماه امسال وارد کانال ۱۴ میلیون تومان شده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته بیش از ۴۴ درصد افزایش داشته است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران؛ دلیل رشد قیمت مسکن در دی‌ و بهمن ماه ۹۸ را انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: در دی‌ و بهمن‌ ماه امسال و پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزایش مراجعه متقاضیان واقعی و همچنین سرمایه‌گذاران ملکی به بازار معاملات، رشد قیمت مسکن را در پی داشت.

حسام عقبایی در پاسخ به پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۹، گفت: قیمت مسکن در فروردین ماه سال آینده به دلیل تعطیلی بازار ها ثبات خواهد داشت، اما در ماه های اردیبهشت‌‌ و خرداد ، قیمت‌ ها خود را نشان خواهند داد.

وی درخصوص افزایش قیمت مسکن به تبعیت از افزایش نرخ ارز گفت: مسکن مانند سایر کالا ها بلافاصله نسبت به افزایش نرخ ارز واکنش نشان نمی‌دهد، به عبارت دیگر ، اگر روند افزایش نرخ دلار آمریکا ادامه یابد و پایدار بماند، قیمت مسکن حداقل ۲ یا ۳ ماه آینده به افزایش نرخ ارز واکنش نشان خواهد داد.

شایان ذکر است؛ میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی شهر تهران تا پایان دی‌ماه امسال ۱۳ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان بوده که در مقایسه با مدت‌ زمان مشابه در سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹ در ۷:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۳۹۹ در ۶:۵۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

  4. مسعود

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ در ۴:۵۸ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…