کوچک متراژ ها ؛ آپارتمان های جذاب

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در بهمن ماه 98، میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران به بیشترین میزان خود در 11 ماه گذشته و به 14.4 میلیون تومان رسید.
قیمت خرید آپارتمان در تهران

تازه‌ترین گزارش‌ها از بازار مسکن در بهمن ماه ۹۸ نشان می‌دهد که به‌رغم افزایش قیمت‌ها، معاملات مسکن در شهر تهران همچنان در حال رشد است. در ماه مذکور میانگین قیمت خرید و فروش هر متر مربع آپارتمان و واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران به ۱۴.۴ میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با دی ماه و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب معادل ۴.۳ و ۴۴.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش مجله دلتا در میان ۲۲ منطقه شهر تهران، بیشترین میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده معادل ۲۸.۵ میلیون تومان به منطقه یک و کم‌ترین آن با ۷.۱۶ میلیون تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. 

جذاب‌ترین دامنه قیمتی

در بهمن‌ماه امسال واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰.۵ میلیون تومان به ازای هر متر مربع بنا با سهم ۱۰.۵ درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند. دامنه قیمتی ۱۰.۵ تا ۱۲ و ۷.۵ تا ۹ میلیون تومان به ترتیب با سهم ۱۰.۲ و ۹.۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

کوچک‌متراژها جذابتر شدند

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در بهمن ماه‌ نشان می‌دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمربع با سهم ۱۴.۵ درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای «۶۰ تا ۷۰» و «۷۰ تا ۸۰» متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۱۴ و ۱۲.۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، ۴/۵۳ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

بازار داغ واحدهای کمتر از یک میلیارد

بررسی قیمت خرید آپارتمان در تهران در بهمن ماه ۹۸ نشان می‌دهد؛ واحدهای مسکونی با ارزش ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون با اختصاص سهم ۱۱.۷ درصد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. واحدهای دارای ارزش ۳۰۰ تا ۴۵۰ و ۶۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان نیز به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۱.۴ و ۹.۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. درمجموع در این ماه، حدود ۵۲ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از یک میلیارد تومان اختصاص داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…