روغن گردو و خواص فوق العاده آن

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن گردو برای حفظ سلامتی و زیبایی بسیار مفید و موثر است؛ اما ممکن است خیلی از ما حتی یک بار هم از آن استفاده نکرده باشیم؛ چون با خواص شگفت‌انگیز آن آشنا نیستیم.
خواص روغن گردو

روغن گردو بسیار ارزشمند است و برای سلامتی و زیبایی خواص بی‌شماری دارد. این روغن منبعی غنی از امگا ۳، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به حساب می‌آید و برای مراقبت از پوست و مو، جلوگیری از ریزش مو و بیماری‌های قلبی بسیار مفید است. بسیاری از مردم هنوز از این روغن همه‌کاره استفاده نمی کنند زیرا از خواص آن آگاهی ندارند. در این مطلب مجله دلتا، شما را با تعدادی از شگفت‌انگیزترین خواص روغن گردو آشنا خواهیم کرد.

کمک به سلامت قلب و عروق

روغن گردو فاقد کلسترول و برای بهبود سلامت قلب بسیار عالی است؛ زیرا موجب افزایش گردش خون، کاهش رسوب چربی، افزایش انرژی و کاهش فشار خون می‌شود. این فواید در کنار هم موجب پایین آمدن خطر تصلب شرایین (سخت شدن سرخرگ‌ها)، حمله‌ قلبی و سکته‌ مغزی می‌شود.

خواص روغن گردوی کهنه

خداحافظی با ریزش مو و شوره سر

روغن گردو مقادیر قابل‌توجهی پتاسیم دارد و ثابت شده است که پتاسیم؛ موجب افزایش رشد موها می‌شود، تولید سلول‌های جدید را تحریک می‌کند و برای سلامت فولیکول‌های مو مفید است. وقتی از پتاسیم به‌صورت موضعی روی پوست سر استفاده شود، در بهبود جریان خون و تحویل مواد مغذی تاثیر دارد. همچنین استفاده از این روغن به شما کمک می‌کند که تمام نشانه‌های شوره سر را برطرف کنید و از شر پوسته‌ها و تکه‌های ناخوشایند شوره روی سرتان خلاص شوید.

روغن گردو برای ریزش مو

بهبود خواب با روغن گردو

گردو منبع سرشار از ملاتونین است و به بهبود خواب کمک می‌کند. ملاتونین از پیام‌رسان‌های عصبی است که در تنظیم چرخه خواب و بیداری در انسان نقش مهمی دارد. ملاتونین با وجود نور ازبین می‌رود؛ بنابراین بهتر است که روغن گردو را در بطری تیره یا در اتاقی تاریک نگهداری کنید. ملاتونین در کاهش آثار هورمون استرس کورتیزول (که مانع از به‌خواب رفتن می‌شود) نیز موثر است.

فواید روغن گردو

خواص روغن گردو برای پوست

از مهم‌ترین خواص روغن گردو می‌توان به مراقبت از پوست اشاره کرد. آیا می‌دانید چه عاملی باعث ایجاد چین و چروک می‌شود؟ در بیشتر موارد چین و چروک به‌دلیل کاهش طبیعی یا غیرطبیعی میزان پروتئین‌های کلاژن و الاستین موجود در پوست، ایجاد خواهد شد. با بالا رفتن سن میزان این پروتئین‌ها در پوست کاهش می‌یابد و پوست چروک و دچار افتادگی می‌شود. اما روغن گردو سرشار از ویتامین E است که به‌عنوان آنتی‌اکسیدانی قوی، عمل تغذیه‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد و از تخریب بیش از حد ذخایر کلاژن و الاستین جلوگیری می‌کند. همچنین روغن گردو پوست را هیدراته نگه می‌دارد و موجب کاهش ترک و احتمال ورود عفونت به پوست و مانع از ایجاد تخریب‌های ساختاری می‌شود.

کاهش سردردهای میگرنی

روغن گردو دارای مقادیر زیادی منیزیم است. منیزیم ماده‌ای معدنی است که نقش مهمی در درمان میگرن و جلوگیری از حملات میگرنی دارد. مقایسه افرادی که مکمل‌های غذایی منیزیم مصرف می‌کنند با کسانی که دچار کمبود این ماده معدنی هستند، نشان داده افرادی که مقدار کافی منیزیم مصرف می‌کنند، کمتر دچار سردردهای میگرنی می‌شوند و حملات میگرنی آن‌ها شدت بسیار کمتری دارد. علاوه بر این، منیزیم کارکردهای مهم دیگری نیز دارد که شامل تقویت استخوان ها و سلامت رگ‌های خونی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با درمان میگرن، “درمان سردرد میگرنی با روش‌های خانگی” را مطالعه کنید.

درمان میگرن

کاهش التهاب

یکی از مهم‌ترین خواص روغن گردو، کاهش التهاب است. توانایی‌های ضدالتهابی، از جمله خواص روغن گردو است که در داخل و در بیرون بدن نقش دارد. استفاده از روغن گردو به‌صورت موضعی روی مفاصل و عضلات دردناک، موجب کاهش التهاب و درد آن‌ها می‌شود و وقتی این روغن را به‌صورت خوراکی مصرف کنید، به بهبود عملکرد عروق خونی کمک می‌کند و در سلامت قلب موثر است.

کنترل قند خون و دیابت، افزایش باروری مردان، بهبود عملکرد مغز، کاهش خطر ابتلا به سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن، تعدادی دیگر از خواص روغن گردو هستند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۳۹۹ در ۲:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…