رفع افتادگی پوست پس از زایمان

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مادرانی که بعد از زایمان نگران افتادگی پوست خود هستند، با انجام چند کار ساده می‌توانند پوست خود را به حالت قبل برگردانند.
رفع افتادگی پوست پس از زایمان

هر چند به دنیا آوردن فرزند، لذت‌ها و شیرینی‌های خاص خود را دارد؛ اما موضوعات زیادی نیز ذهن مادر‌ها را به خود مشغول می‌کنند و باعث نگرانی آن‌ها می‌شوند، مثلا اندام‌شان. مادر باردار وزن اضافه می‌کند و پوستش باز می‌شود تا برای جنین در حال رشد که در شکم است، جا باز شود؛ بنابراین بعد از زایمان مشکلاتی نظیر ترک‌های پوستی، افتادگی سینه‌ها، شل شدن  و تغییر رنگ پوست به وجود می‌آید که همگی ناشی از افزایش وزن بارداری است. افتادگی پوست می‌تواند از نظر روحی برای یک زن کلافه کننده باشد، چون دوست دارد بدنش هر چه زودتر به حالت قبل از بارداری‌اش برگردد. در این مطلب مجله دلتا، تعدادی از نکات قابل توجه آورده شده است که رعایت آن‌ها منجر به رفع افتادگی پوست پس از زایمان می‌شود.

افتادگی پوست بعد از زایمان

به تدریج وزن کم کنید

افزایش وزن در بارداری، اصلی‌ترین دلیل برای شل شدن و افتادگی پوست اطراف شکم، بعد از زایمان است؛ بنابراین از دست دادن این وزن اضافی می‌تواند کمکتان کند تا پوست شما استحکام و فرم گذشته را به دست آورد. وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، نباید فراموش کنید که کاهش وزن باید آهسته و پیوسته باشد. افزایش وزن سریع می‌تواند افتادگی پوست را حتی بدتر هم بکند. کاهش وزن سریع یعنی هم چربی از دست می‌دهید و هم عضله و این کمکی به رفع افتادگی پوست نمی‌کند.

پیاده‌روی روزانه را فراموش نکنید

برای کاهش وزن، ورزش اهمیت زیادی دارد. اما از آن‌جایی که نوزاد تازه به دنیا آمده نیاز به مراقبت‌های زیادی دارد، پیدا کردن فرصتی برای باشگاه رفتن یا انجام تمرینات سخت در خانه، معمولا برای بسیاری از مادران عملا غیر ممکن است. ضمن این که انجام دادن تمرینات سنگین بعد از زایمان کار درستی نیست؛ چون بدن هنوز ضعیف است و برای ریکاوری به زمان نیاز دارد. اما پیاده‌روی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در روز کار دشواری نیست و کمک زیادی هم به رفع افتادگی پوست پس از زایمان خواهد کرد. البته حواستان باشد مدت و سرعت پیاده‌روی را به تدریج بالا ببرید.

پیاده روی بعد از سزارین

آب کافی بنوشید

هیدراته کردن بدن، یعنی رساندن آب کافی به بدن، برای ظاهر پوستتان خوب است و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. در واقع، کم آبی بدن می‌تواند پوست را خشک و بدون انعطاف و پوسته پوسته کند؛ پوست خشک هم بیشتر مستعد چین و چروک است که در نتیجه باعث می‌شود افتادگی پوست بعد از زایمان تشدید هم بشود. بنابراین در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید تا بافت پوست شما بهتر و منعطف‌تر شود. علاوه بر نوشیدن آب، به طور مرتب به پوستتان نیز مرطوب کننده بزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص آب، “بیماری‌هایی که با نوشیدن آب درمان می‌شوند” را مطالعه کنید.

بیشتر پروتئین مصرف کنید

مصرف مواد مغذی خاصی چون پروتئین، برای تولید کلاژن و سایر اجزای پوست سالم مهم است. نیاز به پروتئین بستگی به وزن شما و همچنین میزان فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی‌ دارد که انجام می‌دهید؛ اما به طور کلی، بیشتر خانم‌ها به چیزی حدود ۵۰ گرم پروتئین در روز نیاز دارند. برخی از منابع خوب پروتئین، شیر، ماست، تخم‌مرغ، ماهی، لوبیا و سویا است. جدای از پروتئین، مصرف ویتامین C نیز، برای رفع افتادگی پوست مادران باردار بسیار مفید است.

بهترین غذاها برای مادران شیرده

از تمرینات قدرتی غافل نشوید

هر وقت بدنتان ریکاوری بعد از زایمان را انجام و پزشکتان هم اجازه ورزش کردن را به شما داد، می‌توانید تمرینات قدرتی را شروع کنید. تمرینات قدرتی به تقویت عضلات بدن کمک کرده و سبب چربی سوزی نیز می‌شود. هر چه عضلات بیشتری داشته باشید، بدنتان کالری بیشتری خواهد سوزاند؛ بنابراین می‌توانید زودتر به اندام ایده‌آل و متناسب برسید. همیشه قبل از شروع روتین تمرینات قدرتی، با پزشکتان مشورت کنید.

ناحیه‌ای که دچار افتادگی شده را ماساژ دهید

ماساژ دادن ناحیه‌ای که دچار افتادگی شده، مثلا شکم، به سفت شدن آن کمک می‌کند. برای ماساژ بهتر است از روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید. کمی روغن زیتون یا روغن نارگیل ولرم را در کف دست بریزید و تمام شکم خود را به سمت بالا حدود ۱۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید تا جریان خون افزایش پیدا کرده و ترمیم سلولی تحریک شود. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز، برای رفع افتادگی پوست پس از زایمان انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…