دکوراسیون داخلی خانه ایرانی

۴
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایرانی ها دوست دارند دکوراسیون خانه خود را زیبا و جذاب کرده تا بیشتر جلب توجه کند . در ادامه این مطلب از مجله دلتا المان‌های موثر در طراحی دکوراسیون خانه ایرانی را با شما مطرح می‌کنیم.
دکوراسیون خانه ایرانی

دکوراسیون خانه ایرانی بیشتر به سبک کلاسیک و سنتی گرایش دارد و در عین سادگی و زیبایی جلوه‌ای با شکوه از خود به نمایش می‌گذارد. بیشتر افراد که به فکر زیبا تر کردن دکوراسیون خانه خود هستند از همان سبک‌های سنتی یا کلاسیک استفاده می‌کنند. برای مطالعه این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید.

فرش ایرانی

فرش‌ها در زیبا دیده‌ شدن هر چه تمام‌تر خانه نقش مهم و کلیدی را بازی می‌کنند. پس در انتخاب فرش مناسب و زیبا باید بیشتر دقت کرد.

فرش دست باف

یکی از مهم‌ترین صنایع دستی ایران فرش دست‌باف است که در زیبایی دکوراسیون خانه‌‌های ایرانی، بسیار تاثیرگذار است. فرش دست‌باف انواع بسیار مختلفی دارد.

دکوراسیون منزل ایرانی ساده

فرش ماشینی

در خانه‌های ایرانی می‌توان نمونه‌های فراوان فرش ماشینی را در فضاهای مختلف مشاهده کرد؛ البته طرح و رنگ این فرش‌ها با فرش‌ها و قالی‌های اصیل دست بافت فرق دارد. توصیه می‌شود هنگام انتخاب این فرش‌ها حتما طرح و رنگ آن‌ها و هماهنگی آن با رنگ فرش و مبلمان را با دقت در نظر بگیرید.

فرش در دکوراسیون داخلی

مبلمان سنتی و کلاسیک

استفاده از مبلمان چوبی منبت کاری شده با رنگ‌های کرم، قهوه‌ای و تیره و همچنین استفاده از لوازم دکوری لوکس و مبلمان استیل از بارزترین خصوصیات سبک کلاسیک در دکوراسیون منزل است.

نورپردازی

ترکیب وسایلی مانند مبلمان سلطنتی و کلاسیک در کنار انواع فرش زیبا می‌تواند همان دکوراسیون خانه ایرانی ناب و بی‌نظیری باشد که هر طراح خلاق و ایده‌پردازی در ذهن خود دارد. در کنار این دکوراسیون زیبا، نورپردازی مناسب و به دور اغراق را هم باید در نظر گرفت. دقت در نورپردازی صحیح و مناسب، می‌تواند زیبایی دکوراسیون منزل ایرانی شما را تکمیل کند.

دکوراسیون منزل

پرده کلاسیک

این مدل پرده‌ها به صورت والان‌دار یا کتیبه دار دوخته می‌شوند که  طرحی لوکس و لاکچری دارند. برای دوخت پرده‌های کلاسیک اغلب از پارچه‌های طرح‌دار استفاده می‌شود. در هنگام نصب پرده برای سالن پذیرایی بهتر است زیر پرده از آستری استفاده کنید که جلوی دید و ورود نور به سالن پذیرایی گرفته شود.

بوفه دکوری

بسیاری از افراد در دکوراسیون کلاسیک منزل خود از بوفه‌های بزرگ و کوچک برای قراردادن وسایل دکوری و تزیینی در فضای پذیرایی کنار مبلمان خود استفاده می‌کنند. استفاده از وسایل آنتیک و قدیمی مثل گرامافون و آباژورهای کلاسیک نیز جلوه نوستالژیک و زیبایی به فضا می‌بخشد.

مدل بوفه کلاسیک

در این مطلب بطور مختصر عوامل موثر در دکوراسیون شیک و کلاسیک منزل ایرانی را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” ویژگی های دکوراسیون فرانسوی ” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۷ ب٫ظ

  3. بزرگی

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۰۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مهشاد ثقفی

      ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۰۵ ب٫ظ

      ممنون از شما خواننده عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…