وام ۲۰۰ میلیونی مسکن؛ چه کسانی دریافت می‌کنند؟

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی از سپرده‌گذاران فعلا قادر به استفاده از سقف جدید تسهیلات نیستند و باید مطابق با ضوابط صندوق و سقف‌های تعیین شده اقدام به دریافت تسهیلات کنند.
وام جدید مسکن

درپی افزایش تماس‌ها با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن درخصوص نحوه استفاده از سقف‌های جدید وام خرید مسکن ، مسئولان مرتبط در بانک مسکن شرایط دریافت این تسهیلات را اعلام و در عین حال افرادی را که مشمول استفاده از این تسهیلات می‌شوند معرفی کردند.

به گزارش مجله دلتا بر این اساس، متقاضیان انفرادی در شهر تهران که پیش از این قادر به دریافت تسهیلات ۶۰ میلیونی از محل اوراق بودند، هم‌اکنون می توانند تسهیلات ۱۰۰ میلیونی، متقاضیان انفرادی مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی و متقاضیان سایر شهرها تسهیلات ۶۰ میلیونی دریافت کنند.
سقف این تسهیلات برای زوج‌های تهرانی به ۲۰۰ میلیون تومان، زوج‌های ساکن در شهرهای بزرگ ۱۶۰ میلیون تومان و سایر شهرها به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن که پیش از این در صندوق‌های پس‌انداز بانک مسکن سپرده گذاری کرده‌اند هم‌اکنون با این سوال مواجهند که آیا تسهیلات جدید شامل آن  می‌شود؛ به این معنا که آیا می‌توانند مابه‌التفاوت تسهیلات دریافتی از صندوق‌های پس‌انداز مسکن تا سقف تسهیلات جدید از محل اوراق را با خرید اوراق از بانک دریافت و سقف تسهیلات خود را تا سقف‌های  تسهیلات جدید برابر کنند.

براساس ضوابط مصوب در شورای پول و اعتبار فعلا فقط سپرده‌گذاران پس‌انداز مسکن جوانان قادر به تلفیق تسهیلات خود با تسهیلات جدید  هستند و می‌توانند مابه‌التفاوت تسهیلات خود با تسهیلات جدید اوراق را از محل خرید اوراق دریافت کنند. به این معنا که در زمان دریافت تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن جوانان، تسهیلات‌گیرنده می‌تواند در صورت تمایل متناسب با شهر محل تقاضا از طریق خرید اوراق برای مبلغ مابه‌التفاوت تسهیلات خود با سقف تسهیلات اوراق، اقدام به دریافت تسهیلات تا سقف‌های جدید کنند.

در عین حال بسیاری از سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیز می گویند که آیا آنها نیز امکان تلفیق تسهیلات خود را با تسهیلات جدید اوراق دارند. مطابق با مصوبه شورای پول و اعتبار برنامه‌ای برای تلفیق تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم با سقف جدید تسهیلات اوراق وجود ندارد و خانه‌اولی‌ها و متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق یکم فعلا با همان سقف‌های تعیین شده در ضوابط پرداخت تسهیلات از محل این صندوق مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…