نشیمن خانه را زیبا کنید

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب شما را با اصول اولیه دکوراسیون نشیمن و همچنین المان‌های کاربردی و زیبا در آن آشنا می‌کنیم، تا فضای نشیمن زیباتری داشته باشید. با مجله دلتا همراه شوید.
طراحی نشیمن

اتاق نشیمن، فضایی برای ایجاد تعامل و صمیمیت میان اعضای خانواده است. همچنین فضایی دعوت‌کننده برای مهمان‌های ما نیز تلقی می‌شود. از این جهت نحوه چیدمان وسایل در این فضا نقش پررنگی را در ایجاد حس مثبت برای ما و دیگران ایفا می‌کند. در این مطلب تکنیک‌های اصولی با استفاده از المان‌های مناسب را برای طراحی اتاق نشیمن با خوانندگان مجله دلتا در میان می گذاریم.

تعامل و هم‌نشینی

به راحتی می‌توانید با چیدمان درست مبلمان خود فضایی گرم و صمیمانه در خانه ایجاد کنید. فضایی که اعضای خانواده را به صحبت و هم‌نشینی با یکدیگر دعوت می‌کند.

دکوراسیون نشیمن کوچک

مرکز جاذبه

این مرکز جاذبه نوعی تعادل و هارمونی ایجاد کرده و احساس استحکام و قوت به فضا می‌بخشد و آرامش بیشتری برای اطرافیان فراهم می‌کند. می‌توانید بزرگ‌ترین اسباب نشیمن خود را مانند مبلمان، به عنوان مرکز جاذبه آن تعیین کنید. غالبا این المان می‌تواند در مقابل و تضاد با شومینه، میز آینه یا پنجره قرار بگیرد.

دکوراسیون نشیمن مدرن

شومینه و تلویزیون

شومینه یک کانون توجه برای نشیمن محسوب می‌شود که امروزه جایش را تلویزیون‌هایی با صفحه بزرگ گرفته است. می‌توانید تلویزیون را نزدیک شومینه قرار دهید؛ یا اینکه آن را روی میزهای چرخ دار بگذارید که در صورت لزوم بتوان آن را جابه جا کرد.

آباژورهای ایستاده

از این آباژورها به عنوان یک منبع نوری ایستاده و دکوری در گوشه اتاق نشیمن خود، جهت روشنایی و ایجاد یک حس گرم و مثبت در فضا استفاده کنید.

چیدمان نشیمن و پذیرایی

میز قهوه خوری

از یک میز قهوه‌خوری کوچک و مدرن با ارتفاع نصف مبل در فضا، جهت گفت و گو و یا مطالعه شخصی استفاده کنید. سعی کنید اندازه میز را متناسب با اندازه فرش و مبلمان خود در نظر بگیرید.

دکوراسیون نشیمن مستطیلی

استفاده از آثار هنری

از آثار هنری زیبا و لوازم خاص مطابق سلیقه خودتان در فضای نشیمن استفاده کنید و فضا را هنری جلوه دهید. برای این کار یک نقطه مشخص روی دیوار اتاق نشیمن در نظر بگیرید و آثار و لوازمی را که بیشتر جلب توجه می‌کنند به دیوار نصب کنید.

دکوراسیون نشیمن کوچک

فرش

از قدرت گردش رنگ، میان فرش و مبلمان خود هرگز غافل نشوید. انتخاب یک فرش مناسب برای فضای نشیمن به تنهایی جلوه بصری بی‌نظیری به فضای شما هدیه می‌دهد. در این مورد به شکل فرش و اندازه آن و همچنین ترتیب قرار گرفتن مبلمان دور آن دقت کنید.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

شلف‌های دیواری

می‌توانید از شلف‌های دیواری برای قرار دادن گلدان، وسایل تزیینی و دکوری و … در اتاق نشیمن به خوبی استفاده کنید. امروزه شلف و باکس‌های دیواری جایگزین طاقچه‌ها شده‌اند که به کمک این عناصر تزیینی می‌توانید دیوار اتاق نشیمن خود را به زیبایی تزیین کنید.

انواع شلف دیواری

استفاده از گلدان

در گوشه‌های پرت اتاق نشیمن از گلدان‌های گیاهان زیبا و با طراوت استفاده و طبیعت را به خانه دعوت کنید.

گلدان کنار مبل

کوسن مبلمان

از انواع کوسن‌ها متناسب با سبک دکوراسیون و هماهنگ با مبلمان نشیمن خود بهره بگیرید و جذابیت فضا را دوچندان کنید.

دکوراسیون نشیمن خانه

نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر “ اتاق نشیمن را با این ایده ها دلنشین کنید ” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۳۹ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مهشاد ثقفی

      ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۳۹ ق٫ظ

      متشکر از شما خواننده عزیز

      پاسخ

  2. علی

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ب٫ظ

    عالییی

    پاسخ

    • مهشاد ثقفی

      ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۱۹ ب٫ظ

      ممنون از شما خواننده گرامی

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…