دکوراسیون داخلی پذیرایی با ۵ توصیه ساده

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا تا کنون این سوال برایتان پیش آمده است که چطور می توانید سالن پذیرایی تان را به بهترین شکل ممکن بچینید؟
دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون داخلی پذیرایی یکی از ارکان مهم خانه است و به این علت که اغلب محل دیدارها و گفتگوهای اعضای خانواده یا فامیل است بسیار مهم تلقی می شود، از این رو دکوراسیون داخلی پذیرایی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به گزارش مجله دلتا، این بخش از خانه اولین محل بعد از راهروی  ورودی خانه است که به چشم می خورد وتمامی دورهمی ها در این فضا برگزار می شود. پس باید در نوع چیدمان، رنگ آمیزی، انتخاب وسایل و لوازم مصرفی و.. در آن بسیار دقت کرد.

بر این اساس می توان گفت که قدم اول در دستیابی به دکوراسیون داخلی پذیرایی که هم بتواند دارای زیبایی و هم دکوراسیونی شیک و خاص باشد مطالعه و دقت و توجه در چیدمان های به روز این بخش از خانه است. چیدمانی که بر اساس سلیقه و اصول زیبایی شناسی چیده شده باشد حتما مورد توجه بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت.

هارمونی در رنگ آمیزیِ دکوراسیون داخلی پذیرایی

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در دکوراسیون داخلی پذیرایی توجه به استفاده از رنگهاست. اگرخانه شما متراژ کمی دارد باید دقت کنید که بهترین رنگ برای رنگ آمیزی دیوارها و خرید مبل ها و سایر لوازم و وسایل مصرفی خانه برای دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک استفاده از رنگ های روشن مخصوصا رنگ سفید می باشد. براساس روانشناسی رنگها رنگ سفید جز آن دسته از رنگهایی است که می تواند فضای خانه تان را بزرگ تر نشان دهد و برعکس رنگهای تیره که نور کمتری را منعکس می کنند با انعکاس بالای نور، روشنایی خوبی را نیز به اتاق پذیرایی شما ببخشد.

 چگونه یک دکوراسیون زیبای راهرو داشته باشم؟

همان طور که می دانید با انعکاس نور روشن به داخل منزل علاوه بر بهره مندی از منافع بالای علمی و پزشکی آن می توان صاحب خانه ای روشن تر نیز شد. اما اگر سالن پذیرایی شما از داشتن پنجره های نور گیر یا رنگ های روشن به روی دیوارها بی بهره است می توانید با استفاده از روش های خلاقانه نورپردازی مثل استفاده از نورهای مخفی و لوسترهای زیبا این فضا را برای خود لذت بخش تر کنید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

کف پوش

نوع رنگ بندی و جنس کف‎پوش استفاده شده در کف اتاق پذیرایی نیز یکی از عوامل مهم در تعیین زیبایی خانه و نوع دکوراسیون داخلی پذیرایی به حساب می آید. در انتخاب کفپوش ها نیز هم چون انتخاب رنگ دیوارها باید به اندازه و متراژ خانه دقت فراوانی داشت. باید به این نکته توجه کنید که همواره خرید های از روی مد و یا علاقه مندی به یک طرح خاص نمی تواند به شما در داشتن خانه ای که اصولی ساخته و چیده شده است کمک کند. بلکه درهر خانه ای بسته به نکات ذکر شده باید انتخاب های درست را تشخیص داده و بعد اقدام به خرید نمود.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

مرکزیت سالن

انتخاب یک نقطه کانونی در سالن و سپس انجام چیدمانی منطقی بر اساس آن یکی دیگر از نکات بسیار مهم است. باید توجه داشت که برای داشتن سالنی زیبا باید از این نقاط تمرکز به خوبی استفاده کرد.

۳نکته مهم برای داشتن دکوراسیون ناهارخوری زیبا 

یکی از این نقاط طلایی که به راحتی و البته با  کمی دقت در آن می توان چیدمان خوبی را انجام داد و صاحب دکوراسیون داخلی پذیرایی چشم نوازی شد، «تلویزیون» است. تلویزیون جز وسایلی است که تقریبا در ساعاتی از روز تمام اهالی خانه را دور خود جمع می کند، پس چه خوب است اگر بتوانیم با مرکزیت بخشیدن به این وسیله، مبل ها و سایر وسایل مصرفی خودمان را بچینیم.

دکوراسیون داخلی

پرده

نقش پرده و فرش در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی نقش عمده ای دارد. اغلب مردم علاقه بسیار زیادی به نصب پرده های رنگی و زیبا در خانه دارند و این امر سبب می شود که آنها با انتخابی آگاهانه به یک چیدمان زیبا دست پیدا کنند. برای این کار تنها کافیست که پرده هایی را انتخاب کنید که با نوع اندازه و وسایل خانه تان هماهنگی داشته باشد.

سالن پذیرایی

ایجاد سطوح ناهمسان

اگر شما دارای خانه ای با متراژ بالا هستید به راحتی می توانید با به کار بردن ایده تغییر سطح به خانه شیک و زیبا دست پیدا کنید. ایجاد سطوح ناهمسان در داخل سالن پذیرایی سبب می شود که هم بتوانید فضای مختص چیدمان مبل ها با میز ناهارخوری یا قفسه های تزئینی خود را از هم جدا کنید و هم با این کار جذابیت و زیبایی را به محیط زندگی خود ببخشید. پس می توانید با کسب اطلاعات دقیق از متراژ منزل و مشورت با یک آرشیتکت به راحتی فضای داخلی خانه تان را تغییر دهید و صاحب دکوراسیون داخلی پذیرایی خاصی شوید.

دکوراسیون اتاق پذیرایی

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…