درمان خانگی درد شانه

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر ساعات طولانی پشت میز کار می‌نشینید، پس شانه درد اتفاقی اجتناب‌ناپذیر است. برای تسکین و درمان این درد می‌توانید چند کار ساده را در منزل انجام دهید.
درمان درد شانه

خیلی از شما بیشتر ساعات روز را پشت میز نشسته‌اید و در حال کار هستید و تحرک چندانی هم ندارید؛ همین موضوع باعث می‌شود که گاهی اوقات درد آزاردهنده‌ای را در ناحیه کتف و شانه خود احساس کنید. در این مواقع می‌توانید چند کار موثر را در منزل انجام دهید تا دردتان آرام بگیرد؛ پس از آن اگر دردها ادامه پیدا کرد و بیش از حد آزارتان داد، برای درمان درد شانه  به پزشک مراجعه کنید. با این مطلب مجله دلتا همراه باشید.

کمپرس سرد

زمانی که دچار شانه درد می‌شوید، اولین درمان خانگی که می‌توانید به سراغش بروید، استفاده از کمپرس آب سرد در ناحیه درد است. سرما باعث می‌شود ورم، التهاب و درد کاهش یابد. به این منظور چند تکه یخ را درون پلاستیک یا حوله نازک بریزید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی ناحیه مورد نظر بگذارید. این کار را دو یا سه مرتبه در روز انجام دهید؛ همچنین می‌توانید از ژل کمپرس سرد هم استفاده کنید.

کمپرس سرد

کمپرس گرم

یکی دیگر از روش‌های موثر برای تسکین درد شانه، استفاده از کمپرس گرم است. کمپرس گرم هم می‌تواند به درمان درد شانه و کاهش التهاب کمک کند. از کیسه‌آب گرم استفاده کنید و آن را مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی شانه خود قرار دهید. همچنین دوش گرفتن با آب گرم هم می‌تواند سبب کاهش گرفتگی عضلات شود.

ماساژ درمانی برای کاهش درد

ماساژ درمانی شیوه ای موثر برای درمان درد شانه است؛ زیرا یک ماساژ ملایم به شل شدن عضلات، بهبود گردش خون و رفع گرفتگی کمک زیادی می‌کند. از کسی که تدر این کار سررشته دارد بخواهید ماساژ را انجام دهد. ماساژ بدن توسط افراد ناوارد گاه سبب تشدید درد می‌شود. قبل از شروع ماساژ بهتر است دوش آب گرم بگیرید. همچنین از روغن‌هایی مانند زیتون، خردل و نارگیل برای ماساژ استفاده کنید. بهتر است به یک بار بسنده نکنید و ماساژ درمانی را چند بار در روز انجام دهید تا درد کاهش یابد.

ماساژ درمانی برای شانه درد

حرکات کششی

حرکات کششی روش دیگری برای درمان درد شانه است. در ادامه یکی از این حرکات را توضیح می‌دهیم تا با انجام دادن آن، درد شانه را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

۱.مستقیم بایستید، شانه‌های خود را بالا ببرید و به مدت ۵ ثانیه در این موقعیت بمانید.

۲.تیغه شانه خود را به عقب ببرید و ۵ ثانیه در این حالت بمانید.

۳.شانه خود را پایین بیاورید و این موقعیت را برای ۵ ثانیه حفظ کنید.

۴.استراحت کنید و این حرکت را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه انجام دهید.

۵.برای موثر واقع شدن، این ورزش را ۳ یا ۴ بار در روز انجام دهید.

شانه درد

استفاده از زردچوبه

یک درمان خانگی دیگر برای درمان درد شانه، استفاده از زردچوبه است. زردچوبه حاوی آنتی‌اکسیدان است و خواص ضدالتهابی دارد، به همین دلیل درد و تورم را کاهش می‌دهد. به این منظور، دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی شانه بمالید، بگذارید خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید. ۲ تا ۳ بار در روز این کار را انجام دهید تا درد شما تسکین یابد.

مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، برخی از موثرترین روش‌های خانگی برای درمان شانه درد است. در نهایت اگر از درمان خانگی نتیجه نگرفتید و درد شدت گرفت، حتما روند درمانی را با مراجعه به پزشک ادامه دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شانه درد، “چه عواملی باعث درد شانه می‌شود” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…