دیدنی های مسقط

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مسقط پایتخت و بزرگترین شهر کشور عمان محبوب‌ترین مقاصد توریستی این کشور را در دل خود جای داده است.
جاذبه های گردشگری مسقط

مسقط پایتخت عمان با قدمت ۹۰۰ ساله از بافت شهری کاملا تاریخی و یک‌دست برخوردار بوده و در مقایسه با همسایه‌های اماراتی خود مانند دبی و ابوظبی، این شهر پر از هوای تازه و نسیم تازه دریایی برای تنفس و لذت بردن است. بخش گردشگری مجله دلتا به معرفی جاذبه‌ های گردشگری مسقط پرداخته است.

 مسجد جامع

مسجد جامع «سلطان قابوس» یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد مدرن جهان است که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. فرش این مسجد ۲۱ تن وزن داشته و بافت آن ۴ سال به طول انجامیده است. در طراحی این اثر هنری بی‌نظیر، اززیبایی و هنر فرش تبریز، کاشان و اصفهان الهام گرفته شده است. لوستر این مسجد نیز با ۱۴ متر ارتفاع، یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های جهان به حساب می‌آید.

مسجد جامع

بازار مطرح

بازار «مَطرح» از قدیمی‌ترین بازارهای جهان عرب است. در گذشته اینجا فقط بازاری کوچک در نزدیکی بندر بود و کالاهای مورد نیاز مردم عمان را تأمین می‌کرد. در این بازار می‌توان غذاهای عمانی، نقاشی‌ها، خنجر، آثار چرمی و حتی کالای خانگی، کفش و لباس تهیه کرد. بازار ماهی و کاخ العالم نیز در همین نزدیکی قرار دارند.

بازار مطرح

کوه اخضر

کوه اخضر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری مسقط به حساب می‌آید. این کوهستان بیشتر به سبب درختان انار و بوته‌های گل رز شهرت دارد. گفته می‌شود این انارها از نظر کیفیت و موارد تغذیه‌ای بهترین انارهای جهان بوده و نوشیدنی‌های غیر الکلی که از آن تهیه می‌شود بسیار سالم و خوش طعم است. از گل‌های رز اینجا نیز اسانس و عطری ساخته  که به برخی کشورهای دیگر صادر می‌شود.

کو اخضر

وادی شاب

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم و دیدنی عمان «وادی شاب» با استخرها، صخره‌ها و غارهای شگفت انگیز است. برای لذت بردن از این جاذبه طبیعی باید کمی از نظر فیزیکی توان عبور از مسیرهای ناهموار و صخره‌ای را داشته باشید؛ حتی گاهی نیاز به عبور از آب‌های کم عمق و شنا خواهد بود. رسیدن به آخرین و جذاب‌ترین بخش این گردش باورنکردنی، فقط از طریق شنا کردن امکان پذیر است.

وادی شاب

استخر طبیعی بیمه

این استخر طبیعی بر اثر اصابت شهاب سنگ ایجاد شده است و در شهر کوچک «بیمه» قرار دارد. علاوه بر تفریح، دیدن آن از نظر زمین شناسی نیز ارزشمند است. با توجه به خنکی آب می‌توانید برای نجات از گرما و تجدید قوا در آن آب تنی کنید. وسط این استخر عمق کافی برای شنا دارد.

استخر طبیعی بیمه

دژ نخل

این دژ بیش از ۱۰۰۰ سال قبل در سلطان نشین عمان ساخته شد. دور تا دور دژ را نخلستان‌ها احاطه کرده‌اند. این سازه دفاعی قدیمی و مشهور در دوران حیات خود شاهد جنگ‌های بی‌شماری بوده است. اگر از برج‌های مراقبت بالا بروید، با مناظری دیدنی و شگفت انگیز از درختان و فضای اطراف روبه‌رو می‌شوید. اخیراً این سازه مورد بازسازی‌ قرار گرفته است.

دژ نخل

 

کویر وحیبا

کویر وحیبا یک محوطه بزرگ است که می‌توانید شتر سواری را در آن تجربه‌ کنید. رنگ شن‌های این کویر بسته به میزان نوری که به آن‌ها تابیده می‌شود متفاوت است. اگر جزو علاقه‌مندان محیط‌های کویری هستید، بازی روی ریگ‌های روان، شتر سواری، درست کردن کباب و یا دراز کشیدن زیر نور ستاره‌ها برایتان لذت فراوانی خواهد داشت.

کویر وحیبا

جزایر دِیمانیات

دیمانیات یکی از بهترین مناطق غواصی در عمان است. در یک روز خوب دیدن منظره زیر آب تا عمق ۱۵ تا ۲۰ متر میسرخواهد بود. هیچ کس در این جزایر زندگی نمی‌کند و فقط در آن پرندگان و جانوران دریایی با آب‌هایی زلال را می‌بینید. سواحل این جزیره‌ها با شن‌های سفید و با صدای آرام دریا، یک بهشت واقعی را می‌سازند.

جزایر دِیمانیات

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. یوسفی

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۸ ق٫ظ

    بسیار زیباست

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۲۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…