طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چیدمان سالن پذیرایی یکی از چالش‌ برانگیزترین بخش‌های طراحی دکوراسیون هر خانه محسوب می‌شود. به‌خصوص اگر پذیرایی ال شکل باشد باید تکنیک‌های خاصی برای چیدمان آن به کار ببریم.
دکوراسیون پذیرایی ال شکل

شکل هندسی هر فضا نقش مهمی در نحوه چیدمان آن دارد. سالن‌های پذیرایی در خانه‌ها عموما مستطیل، مربع و ال شکل هستند و برای چیدمان هر کدام باید ترفندهای خاصی به کار بگیریم. همانطور که می‌دانید در آپارتمان‌های امروزی، پذیرایی ال شکل زیاد دیده می‌شود و ممکن است چیدمان چنین فضایی کمی مشکل به نظر برسد. اما نکته قابل توجه در پذیرایی ال شکل، تفکیک پذیرایی به دو قسمت است که کافی‌است شما کمی سلیقه به خرج دهید و این دو قسمت را با مبلمان مناسب بچینید. مجله دلتا همراه شماست و در این مطلب ایده هایی را برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل به شما پیشنهاد می‌دهد.

دکوراسیون پذیرایی ال شکل

سالن پذیرایی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه محسوب می‌شود، چرا که تمام اعضای خانواده ساعات زیادی را در پذیرایی سپری می‌کنند. همچنین اولین مکان از فضای خانه است که در معرض دید مهمان‌ها قرار دارد و معیار قضاوت سلیقه‌ شما در طراحی است. بنابراین طراحی یک چیدمان دلنشین برای این فضا بسیار مهم است. همانطور که می‌دانید در پذیرایی های ال شکل معمولا فضا به دو قسمت تقسیم می‌شود که بهتر است قسمت کوچکتر را به میز ناهارخوری اختصاص دهید تا برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک‌تان به مشکل نخورید. با این کار می‌توانید در ساعات دیگر روز از آن فضا برای مطالعه هم استفاده کنید. اگر فضای پذیرایی ال شکل شما بزرگ است می‌توانید در قسمتی از پذیرایی مثلا روبه‌روی تلویزیون یا شومینه از مبل‌های راحتی استفاده و قسمت دیگر را برای پذیرایی از مهمان با مبلمان مدرن چیدمان کنید.

دکوراسیون پذیرایی ال شکل

 توجه کنید که اگر آشپزخانه فضای کافی برای میز ناهارخوری دارد می‌توانید قسمت کوچکترِ پذیرایی ال شکل منزلتان را منحصراً به فضایی مناسب برای مطالعه اختصاص دهید. برای طراحی چنین فضایی می‌توانید از یک کتابخانه یا قفسه‌های کتاب در طرح‌های مختلف استفاده کنید و با یک میز مخصوص مطالعه فضایی آرام برای کتاب خواندن داشته باشید.

چیدمان پذیرایی ال شکل کوچک

دکوراسیون پذیرایی ال شکل به خودی خود کمی سخت به نظر می‌رسد، اگر مساحت کمی هم داشته باشد شاید در نگاه اول نگران کننده باشد. اما با کمی خلاقیت در طراحی می‌توانید از همان فضای اندک نهایت استفاده را ببرید. ابتدا توجه کنید با تمایزی که بین مدل مبلمان نشیمن و غذاخوری ایجاد می‌کنید، فضای خانه را مرزبندی کنید. شاید در نگاه اول تصمیم بگیرید از مبلمان ظریف و کم حجم استفاده کنید اما در تصویر مشاهده می‌کنید با وجود این مبلمان بزرگ و رنگ تیره در طراحی دیوارها، محیطی دلنشین خلق شده است. در کنار این مبلمان شاید استفاده از صندلی لهستانی به دلیل ظرافت آن‌ها، برای فضای ناهارخوری انتخاب مناسبی باشد.

چیدمان خانه به شکل ال

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۳۰ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۳:۵۷ ب٫ظ

    طراحی وچیدمان خوب بود

    پاسخ

  3. بهمن

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • امیر نجفی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۰۱ ق٫ظ

      سلام کارهایی از چوب طبیعی اگه انجام داده ای بزارید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…