هزینه آسانسور شامل واحد همکف می‌شود؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی ممکن است یکی از واحدهای ساختمان به دلایلی همچون مسافرت، اجاره نرفتن واحد مذکور و.. خالی بماند. در این موارد پرداخت حق شارژ ساختمان‌ها به صورت ماهانه الزامی است و استفاده یا عدم استفاده از آن تأثیری بر نحوه پرداخت حق شارژ آپارتمان ندارد.
هزینه تعمیر آسانسور

آسانسور برای راحتی ساکنان در یک ساختمان تعبیه می‌گردد. اما گاهی موجب اختلاف نظرهایی در میان ساکنان آپارتمان‌ها می‌شود. به همین دلیل آشنایی ساکنان مجتمع با مقررات استفاده از آسانسور ضروری است. گاهی این سؤال پیش می‌آید که آیا ساکنان طبقه همکف و یا طبقه اول می‌توانند از پرداخت هزینه‌ تعمیر آسانسور مانند هزینه نصب؛ تعمیر و نگهداری آن خودداری کنند؟ در مجله دلتا موارد مربوط به مقررات استفاده از آسانسور در آپارتمان‌ها به صورت کامل توضیح داده شده است.

 آسانسور طبقه اول

طبق ماده ۲۳ قانون تملک آپارتمان‌ها، در مورد قوانین استفاده از آسانسور، اعتراض ساکنان طبقات همکف و یا اول مبنی بر عدم پرداخت هزینه‌های مربوط به آسانسور به علت استفاده نکردن از آن، پذیرفتنی نیست.

قانون آسانسور

قانون تقسیم هزینه آسانسور

ممکن است واحدی به دلایلی همانند مسافرت، عدم حضور ساکنان در آن واحد و یا به اجاره نرفتن واحد، خالی بماند. باید در نظر داشت که پرداخت حق شارژ ساختمان‌ها به صورت ماهانه الزامی است و استفاده یا عدم استفاده از آن تأثیری بر نحوه پرداخت حق شارژ آپارتمان ندارد. در واقع حق شارژ ساختمان ارتباطی به حضور ساکنان در ساختمان ندارد و همه موظف به پرداخت هزینه‌های قسمت­­‌های مشترک و مشاع هستند.  که یکی از این هزینه‌ها مربوط به هزینه تعمیر آسانسور است.

وظایف مدیر ساختمان در مورد نحوه استفاده از آسانسور

مدیر ساختمان موظف است هزینه‌های مربوط به آسانسور که شامل هزینه تعمیرات و … از کلیه ساکنان ساختمان دریافت کند. در زیر به این وظایف اشاره شده است.
۱. با شرکتی معتبر برای تعمیر و نگهداری آسانسور ساختمان قرارداد منعقد کند.
۲. لوازم حفظ و نگهداری آسانسور که شامل شوینده، لامپ و روغن برای روغن­کاری آسانسور را تهیه کند.

قانون تعمیر آسانسور

جبران خسارت وارد شده به آسانسور

در صورتی که یکی از واحدها، خسارتی به آسانسور و یا هر یک از اموال ساختمان وارد کند، مالک آن واحد موظف است بر اساس تصمیمات مدیر ساختمان خسارت وارد شده را جبران کند.

مطلب پیشنهادی : برای آشنایی بیشتر با قوانین آپارتمان نشینی مطلب “نکات حقوقی مهم در خصوص آپارتمان نشینی” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. فتحی

    ۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۱۰ ب٫ظ

  4. روزبهاني

    ۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۱۸ ب٫ظ

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …