اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری در تهران چقدر تمام می‌شود؟

۲
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری با عمری بیش از ۱۰ سال، به طور میانگین سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بودجه ماهانه لازم دارد.
اجاره آپارتمان ۸۰ متری

مرکز آمار ایران براساس اطلاعاتی که بنگاه‌های معاملات ملکی از خرید و فروش و اجاره در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات ثبت کرده‌اند، آمار قابل تاملی را منتشر کرده است. براساس این آمار متقاضیان یک آپارتمان ۸۰ متری ۱۰ سال ساخت به طور میانگین باید سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، اجاره ماهانه پرداخت کنند.

به گزارش مجله دلتا طبق معاملاتی که در بنگاه‌های شهر تهران انجام شده، میانگین مبلغ اجازه ماهانه به همراه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع خانه حدود ۴۴ هزار و ۱۴۷ تومان اعلام شده است. همچنین حداقل قیمت ۳۵۰۰ تومان و حداکثر ۲۲۷ هزار و ۷۱۹ تومان است که برای میانگین ۸۰ مترمربع و با عمر ۱۴ سال پیش‌بینی شده است.

محاسبات برای اجاره آپارتمان ۸۰ متری با متوسط عمر ۱۴ سال نشان می‌دهد که متقاضی دریافت خانه در تهران باید حداقل ماهی ۲۸۰ هزار تومان، به طور میانگین سه میلیون و ۵۳۱ هزار تومان و حداکثر ۱۸ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان بپردازد.

طبق توضیح مرکز آمار با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید میانگین قیمت در سطح کل می‌شود، از میانگین تعدیل شده که در آن وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا با حذف اثر حجم معاملات تغییرات قیمت به طور واقعی مشخص شود.

در پاییز امسال، میانگین مبلغ اجاره در تهران در مقایسه با تابستان ۱.۴ درصد و در مقایسه با پاییز سال گذشته ۳۱.۱ درصد افزایش یافته است.

۲ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۳۴ ب٫ظ

    قیمت اجاره خیلی بالاست

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…