طراحی حیاط خانه های ویلایی

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه طراحی حیاط ویلاها از قرار دادن یک میز و چند صندلی و یک باربیکیو فراتر رفته و موارد بیشتری را شامل می‌شود. در این مطلب اصول اولیه طراحی محوطه ویلا را شرح می‌دهیم.

داشتن یک حیاط بزرگ و دلباز، آرزوی هر صاحبخانه ایست. ممکن است حیاط ویلای شما همین الان هم زیبا و خاص باشد اما با راهکارهایی درست، پتانسیل تبدیل شدن به جذاب‌ترین بخش ویلا را پیدا می‌کند. اگر طراحی حیاط ویلا درست انجام شده باشد، با توجه به نیازهای شما می‌تواند مکانی برای استراحت شما، دور هم جمع شدن اعضای خانواده، محیطی برای پذیرایی از مهمان‌ها، و حتی یک استخر کوچک با سونا و جکوزی باشد و به راحتی می توانید فضایی زیبا و آرامش بخش بسازید. در ادامه این مطلب با دلتا همراه باشید.

ایده هایتان را روی کاغذ بیاورید

هرآنچه که از حیاط خانه خود انتظار دارید را روی کاغذ بیاورید. انتظارات خود را از داشتن یک حیاط ایده آل و آرامش بخش بنویسید. خودتان را درون آن فضا تصور کنید و به حیاط سر بزنید تا نمای بهتری از طرح خود در ذهنتان ایجاد شود. آیا آرزوی داشتن یک استخر با سونا و جکوزی در  حیاط ویلا شما را به رویا میبرد؟

حیاط ویلایی کوچک

آیا به دنبال محیطی آرام برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت کردن هستید. یا می‌خواهید محیطی ایجاد کنید تا در آنجا  دور هم جمع شوید؟ شاید هم یک باغچه زیبا می‌خواهید که گیاهان و سبزی‌های خودتان را در آن پرورش دهید؟ در ادامه مطلب نکاتی را برای طراحی اولیه حیاط ویلا شرح می دهیم.

طراحی حیاط

بررسی متراژ حیاط

در حیاط خانه بچرخید و خوب متراژ آن را بررسی کنید. ببینید متراژ مفید حیاط چقدر است و در حال حاضر چه امکاناتی دارد؟ برآورد کنید که به چه وسایلی نیاز دارید. آیا اتصالات برق و لوله‌های آب در حیاط سالم هستند؟ حیاط ویلا چه امکاناتی را می‌تواند در خود جای دهد؟ چند مورد از ایده های شما در حیاط ویلا امکان پیاده‌سازی دارند؟ خاک حیاط شما امکان کشت چه گیاهانی را به شما می‌دهد؟ همه این‌ها موارد مهمی هستند که بر نقشه و طرح شما برای طراحی حیاط ویلا تاثیر می‌گذارند.

مطلب پیشنهادی:  با چند ایده ارزان دکور خانه خود را پاییزی کنید

اصول طراحی فضای سبز

طرح هوایی حیاط

یک طرح هوایی و از زاویه بالا از حیاط ویلا بکشید و به صورت حدودی متراژ و محدوده‌ها را در حیاط خود مشخص کنید. بعد شروع به طراحی موارد مورد نظر خود کنید. هر کدام از عناصری را که می‌خواهید اضافه کنید در جای مناسب بکشید. خودتان را درون آن فضا تصور کنید و به حیاط سر بزنید تا نمای بهتری از طرح خود در ذهنتان ایجاد شود. برای این کار می‌توانید از یک کارشناس در زمینه طراحی فضای سبز و ساختمان کمک بگیرید.

فضاسازی ویلا

کمبود بودجه

اگر با مشکل کمبود بودجه مواجه هستید، می‌توانید هر ماه مقداری بودجه کنار بگذارید و هر قسمت از طرح را در یک مرحله پیاده‌سازی کنید. به عنوان مثال ماه اول را به ساختن آلاچیق اختصاص دهید و ماه بعدی را به ساختن باربیکیو بپردازید. یا اینکه در ماه اول زیرسازی و پاسیوی حیاط را بسازید و ماه دوم به کاشتن گیاهان در همه جای حیاط بپردازید و همین طور به مرور طرح هایتان را پیاده کنید.

در این مطلب اصول اولیه برای طراحی حیاط در ویلاها را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…