سفر خاطره‌انگیز به راجستان هند

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راجستان به معنای سرزمین پادشاهان با جاذبه‌های دیدنی خود در شمال غربی هند و هم‌مرز با پاکستان قرار دارد.
جاهای دیدنی راجستان

ایالت راجستان در شمال هند و در نزدیکی مرز پاکستان قرار داشته و چشم اندازهای بیابانی و کوهستانی و همچنین وجود قلعه‌های تاریخی زیبا این ایالت را تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کشور هند کرده است. مجله دلتا در سفری کوتاه به هند به معرفی جاذبه‌های دیدنی راجستان پرداخته است . با ما همراه باشید.

اودیپور

اودیپور، به معنی “شهر دریاچه‌ها”  با دریاچه‌های فراوان خود زیبایی راجستان را چند برابر کرده است. این شهر، مجموعه‌ای از کاخ‌ها، موزه‌ها و باغ‌ها را در خود جای داده است. کاخ معروف اودیپور شامل عبادت‌گاه‌ها، اقامت‌گاه‌های سلطنتی و مجموعه‌های هنری است. کنده‌کاری‌های بسیار زیبای این کاخ از نمادهای معروف شهر است.

اودیپور راجستان

جایسالمر

شهرت شهر طلایی جایسالمر، قلعه‌های فراوان آن است. بر خلاف سایر قلعه‌هایی که در جایسالمر هند وجود دارد و همه تقریبا خالی از سکنه شده اند، این قلعه است که هنوز از آن استفاده می شود. بازدید از این قلعه‌ها شبانه روز برای عموم آزاد است.

جاذبه های دیدنی راجستان

پوشکار

پوشکار از دیگر جاذبه‌های دیدنی راجستان هند ، یک شهر مقدس است که به سبب معبد براهما و مسابقه سالانه شترها مشهور و شناخته شده است. در معبد براهمای این شهر مراسم‌های متعددی برگزار می‌شود.

جاهای دیدنی هند

بوندی

شهرت بوندی به دلیل چاه‌های عمیق آن است. این شهر ۵۰ چاه عمیق دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. یکی از مشهورترین چاه‌ها در این شهر چاه عمیق Queen است که قدمت آن به قرن پانزدهم بر می‌گردد. همچنین در شهر بوندی می‌توانید از قلعه Taragarh نیز بازدید کنید. دریاچه‌های اطراف بوندی را نیز فراموش نکنید.

جاذبه های گردشگری راجستان

پارک ملی رانتامبور

پارک ملی رانتامبور پناهگاه حیوانات راجستان و بهترین مکان برای دیدن گربه سانان از جمله ببرها در حیات وحش گسترده و جهانی است. با سوار‌شدن بر قایق نیز می‌توانید به تماشای لک‌لک‌ها و فلامینگو‌های هندوستان بروید.

پارک ملی رانتامبور

قلعه چیتورگار

قلعه چیتورگار بزرگترین قلعه در میان قلعه های راجستان هند است. این قلعه بناهای مذهبی، کاخ های پر از تزئین، دروازه‌های بزرگ و دو ستون نمادین را در خود جای داده است. قلعه عظیم چیتورگار در قرن ۱۷ ساخته شده و جمعیت بیش از ۴۰۰۰ نفری که در این قلعه سکونت دارند، هنوز بخش کوچکی از آن را در بر می‌گیرند. قلعه ۷۰۰ هکتاری چیتوگار در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

قلعه چیتوگار راجستان

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

    ممنون ، جالب بود

    پاسخ

  2. تعلیم رضا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۴:۵۶ ق٫ظ

    سلام. ببخشید قلعه تاراگره در شهر «بوندی» نیست بلکه در شهر «اجمیر» است بر کوه بلند و بزرگ که پایانه آن بارگاه صوفیه «خواجه معین الدین چشتی» نیز می باشد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…