بهشت گردشگران در سواحل مدیترانه

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مارماریس، شهری بندری در سواحل مدیترانه که در جنوب غرب ترکیه و در استان موغله واقع شده‌ است.
شهر مارماریس ترکیه

مارماریس در امتداد ساحل جنوب غربی کشور ترکیه، با آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های خنک، طبیعت بکر، سواحل زیبا و همچنین مکان‌های فرهنگی و تاریخی یکی از مناطق پرگردشگر این کشور است. موقعیت جغرافیایی مارماریس سبب شده تا این شهر یکی از مناطق جالب توجه برای تور های ورزشی؛ تفریحات آبی و همچنین کشتیرانی باشد؛ بنابراین شما با سفر به مارماریس تفریحات و هیجانات بسیاری را تجربه خواهید کرد. بخش گردشگری مجله دلتا سفری کوتاه به شهر مارماریس ترکیه داشته است. با ما همراه باشید.

تفریحات آبی و ساحلی مارماریس

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات مارماریس، قدم زدن در خیابان های ساحلی این شهر است. ساحل مارماریس یکی از زیباترین سواحل‌ دریای مدیترانه است. ساحل ایچملر نیز یکی دیگر از سواحل این شهر و برای ورزش های آبی بسیار ایده آل است.

ساحل مارماریس

مکان های دیدنی مارماریس

  • جزیره کلئوپاترا

شهرت جزیره کلئوپاتر به دلیل ساحل پر از صدف های دریایی آن است. شن های اورگانیک، صاف، سفید و ابریشمی در این ساحل که فقط در مصر یافت می‌شوند، به صورت اختصاصی برای کلئوپاترا ملکه مصر از دریای سرخ به این ساحل آورده شده است.

جزیره کلئوپاترا 

  • بندر مارماریس

اگر بخواهید به خرید بروید و یا از تماشای قایق هایی که در بندر پهلو می گیرند لذت ببرید، بندر مارماریس محل خوبی برای پرسه زدن و گشت و گذار است. معمولا در این بندر گروه‌های موسیقی خیابانی به نواختن مشغول هستند و رستوران های متنوعی نیز در امتداد این بندر قرار گرفته که می توانید در کنار صرف غذا از نوای موسیقی نیز لذت ببرید.

سفر به مارماریس

  • موزه و قلعه مارماریس

قلعه مارماریس مکان مناسبی برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ است. موزه مارماریس در داخل قلعه و در پشت بندر کشتی های تفریحی ترکیه واقع شده است. این قلعه بنا به دستور شاه سلطان سلیمان عثمانی در سال ۱۵۲۲، در مارماریس که مرکز مهمی برای وی به شمار می رفته، ساخته شده است.

موزه و قلعه شهر مارماریس ترکیه

  • کوه های مارماریس

کوه‌های مارماریس با سنگ های برنزی رنگ، چشم انداز کوهستانی، جنگل های سرسبز و آبشارهای خود گردشگران بسیاری را جذب کرده است. تماشای چشم انداز زیبای کوه های مارماریس و جنگل گردی خاطرات به یادماندنی را برای شما ثبت خواهد کرد.

کوه مارماریس

  • دالیان (Dalyan)

دالیان (به معنای شهر ماهیگیران) با فاصله یک ساعت از شهر مارماریس ترکیه قرار گرفته است. معمولا گردشگرانی که به قایق سواری روی رودخانه علاقه‌مند هستند به دالیان می روند. این منطقه دارای آثار باستانی و معروف‌ترین آنها مقبره پادشاه “هان‌بیکسان” است. هنگام قایق سواری می‌توانید از دیدن این اثر باستانی لذت ببرید.

دالیان شهر مارماریس ترکیه

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۰:۰۷ ق٫ظ

  2. مسعود

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

    ممنون عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…