مراکش؛ کشور زیبای شمال آفریقا

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مراکش یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری کشور مراکش در شمال آفریقا با جاذبه‌های تاریخی منحصر به فرد است.
جاذبه‌ های گردشگری مراکش

شهر مراکش در طول تاریخ یکی از پایتخت های اصلی امپراطوران بوده است. به دلیل رویدادهای تاریخی که در مراکش به وقوع پیوسته و فاصله کوتاه آن با قاره اروپا، این شهر مجموعه‌ای از فرهنگ‌های اروپایی، بربری و عربی را در خود دارد و آثار آن در ابنیه تاریخی مراکش به وضوح دیده می‌شود. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی چند نمونه از جاذبه‌ های گردشگری مراکش پرداخته است. با ما همراه باشید.

باغ های مناره

باغ های مناره، از جاذبه های گردشگری زیبای مراکش، در فاصله ۳ کیلومتری از دیوارهای دفاعی شهر مراکش قرار گرفته‌اند. پیش از ساخت باغ‌های مناره در ابتدای قرن دوازده میلادی، در این باغ زیتون، نخل و میوه پرورش می‌یافت و همچنین محل این باغ سربازخانه‌ای برای تمرینات شنای سربازان بود.

جاذبه های مراکش

برج حسن

برج حسن که در واقع مناره یک مسجد عظیم است در قرن ۱۲ میلادی با ارتفاع ۴۴ متر ساخته شد. محیط بیرونی مستطیل شکل این مناره با الگوهای متمایزی تزیین شده و در هر طرف آن می‌توان طرح‌های مختلفی را دید.

برج حسن مراکش

منطقه پالمری

منطقه پالمری در حومه شمالی مراکش قرار دارد و صدها هزار درخت نخل را در خود جای می‌دهد. این نخلستان با ۱۴۰ کیلومتر مربع مساحت، در طول گرمای شدید تابستان مکانی مناسب بر گذراندن وقت و پناه بردن به سایه‌ی خنک درختان است. گردشگران می‌توانند با کرایه‌ اسب، از مسیرهایی باصفا عبور کنند و به این منطقه جالب و دیدنی بروند.

جاهای دیدنی مراکش

کاخ باهیه

کاخ باهیه، با کاشی‌کاری‌های سبک مراکشی، تزیینات ساخته‌شده از آهن و سقف‌های نقاشی‌شده، از کاخ‌های به جا مانده از قرن ۱۹ میلادی است. فضای مجلل کاخ نشان از زندگی مرفه ساکنان پیشین آن دارد. باهیه با باغ‌هایی تماشایی و مملو از گل‌ و درخت در لغت به‌معنای درخشنده است. با کمی قدم زدن در این باغ متوجه آرامش آن خواهید شد.

کاخ باهیه

مسجد کُتُبیه

مسجد کُتُبیه، بزرگترین مسجد مراکش است. مناره ۶۵ متری این مسجد که در قرن ۱۲ ساخته شده، در کنار درختان پرتقال باغ کتبیه قرار دارد. از این مناره تمام شهر مراکش را می‌توان دید. نام مسجد از واژه «کُتُب» به معنی کتاب‌ها در عربی آمده و به معنای مسجد «کتاب فروشان» است و بازتابی از خرید و فروش نسخ خطی در کوچه‌ای نزدیک به آن را نمایش می‌دهد.

مسجد کتبیه

المراوید کوبا

بنای المراوید کوبا از دیگر جاذبه‌ های گردشگری مراکش، در قرن ۱۲ ساخته شده است. این سازه، با طرح ساده ساختمانی چهار گوش با گنبدی روی آن، از قدیمی‌ترین بناهای مراکش است که با نام «Koubba Ba’adiyn» شناخته می‌شود. کوبا جزو معدود سازه‌هایی است که از خرابی و ویرانی شهر توسط فاتحان المحاد، توانست سالم بماند.

جاذبه های گردشگری آفریقا

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. یوسفی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۳:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…