ماسک جوانه گندم

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جوانه گندم خواص زیادی برای پوست دارد و ماسک جوانه گندم به عنوان ماسک جوان کننده پوست شناخته می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه یک ماسک جوانه گندم خانگی را به شما توضیح خواهیم داد.
ماسک جوانه گندم

ماسک جوانه گندم یکی از ماسک‌های پرطرفدار طبیعی است که می‌توانید آن را به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه زیاد تهیه کنید و پوست خود را از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند سازید. در ادامه این مطلب مجله دلتا طرز تهیه این ماسک به صورت خانگی و فواید آن برای پوست را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

ماسک جوانه گندم

جوانه گندم در ترکیبات بسیاری از ماسک‌های آماده موجود در بازار به کار رفته است. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه نوعی ماسک جوانه گندم  خانگی را به شما آموزش دهیم تا هیچ نوع تاثیر مضر مواد شیمیایی را روی پوست شما نداشته باشد.

ماسک خانگی

ماسک جوانه گندم و شیر

مواد لازم

  1. پودر جوانه گندم: ۱ قاشق غذاخوری
  2. شیر: به میزان لازم

طرز تهیه

مقداری جوانه گندم آسیاب شده را در ظرفی بریزید و شیر را به تدریج به جوانه گندم اضافه کنید تا مخلوط شیر و جوانه گندم به حالت خمیری درآید.

نحوه استفاده

پوست خود را با استفاده از پاک‌کننده‌ای مناسب به خوبی تمیز کرده؛ سپس ماسک را از قسمت پایین صورت خود به سمت بالای صورت بمالید، با حرکت‌های چرخشی پوست خود را ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. این ماسک خاصیت شاداب کنندگی و لطافت پوست را به همراه دارد.

فواید ماسک جوانه گندم برای پوست

  • ضد‌ لک: جوانه گندم سرشار از ویتامین‌های E و C است. از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌رود و از ایجاد لکه‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند.
  • نرم‌کننده پوست: امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم‌ها و لوسیون‌های بهداشتی استفاده می‌شود زیرا پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی دارد و برای پوست‌های خشک بسیار مفید است.
  • ضد چروک: از طرف دیگر، از بروز چین‌وچروک‌های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت کرده و در واقع  یک ضد چروک قوی به شمار می‌رود.
  • ضد جوش: جوانه گندم در درمان انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است.
  • چاق کردن صورت: استفاده از ماسک جوانه گندم به دلیل دارا بودن فسفر، روی، آهن، اسیدفولیک، کلسیم، ید و منیزیوم و ویتامین‌های گوناگون باعث می‌شود پوست جوان و تازه‌تر شود و در پر و چاق کردن صورت نیز موثر است.

پیش از به کار بردن هر ماده‌ای روی پوست خود حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

۲ دیدگاه

  1. فتحی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۴۹ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…