ایده‌هایی برای دکوراسیون هال و پذیرایی

۴
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از ما ممکن است در دکوراسیون هال و پذیرایی و تفکیک فضاهایی مثل آشپزخانه، ناهارخوری و اتاق های دیگر از هم مشکل داشته باشیم. در این مطلب چند راهکار طلایی پیشنهاد شده است که باهم مرور می کنیم.
دکوراسیون هال و پذیرایی

در دکوراسیون هال و پذیرایی ابتدا باید نگاهی عمیق به سبک و سیاق زندگی افراد خانه انداخت.

در این مرحله چندین سوال اساسی پیش می‌آید؛ آیا قرار است از فضای هال به عنوان یک فضای جداگانه از فضاهای دیگر استفاده کنیم یا دوست داریم هال خانه به ناهارخوری، آشپزخانه و اتاق‌ها راه داشته باشد؟ با مجله دلتا همراه باشید تا ایده‌هایی کارآمد برای مسائل فوق را به شما ارائه دهیم.

انتخاب بین فضای بسته یا باز

مبلمان و وسایل دکوری هال و پذیرایی را می‌توان به گونه‌ای چید که فضایی جداگانه برای تماشای تلویزیون و یا بازی بچه‌ها فراهم شود. در حالیکه پدر و مادرها یا سایر اعضای خانواده در فضای ناهارخوری یا آشپزخانه وقت بگذارنند. از طرف دیگر می‌توان فضای بازتری ایجاد کرد که آشپزخانه، ناهارخوری و فضای نشیمن باهم در ارتباط باشند تا فضای تعامل برای اعضای خانواده، ایجاد شود. در این حالت دیوارها و پارتیشن‌ها حذف می‌شوند و فضای هال بزرگتر و دلبازتر جلوه می‌کند.

نورپردازی

مجله دلتا به شما توصیه می‌کند از تاثیر نورپردازی در تفکیک فضاها غافل نشوید. علاوه بر نورپردازی طبیعی می توان از لامپ‌ها، چراغ‌ها و یا آباژورها برای مشخص کردن فضاهای مختلف در هال خانه تاثیر گرفت.

دکوراسیون هال و پذیرایی مدرن

نقطه کانونی

یک نقطه کانونی در هال خانه پیدا کنید.
اگر طرفدارسینما و تلویزیون هستید دکوراسیون هال خانه را در قسمت میز تلویزیون متمرکز کنید.
در موارد دیگر از کمد یا قفسه‌های شامل دکوری‌های هنری، به عنوان کانون هال خانه استفاده کنید. اما اگر هال خانه برایتان حکم فضایی آرامش بخش را دارد و اهل کتاب خواندن و گوش دادن به موسیقی هستید، استفاده از شومینه یا میز آینه مناسب‌ترین گزینه است.

طراحی و دکوراسیون هال

رفت و آمد در هال خانه

بعد از اینکه کانون هال را مشخص کردید، نحوه رفت و آمد افراد در فضای هال را در نظر بگیرید و با توجه به این مسئله، مبلمانی مناسب انتخاب کنید. به عنوان مثال، از مبلمان ال شکل می توانید به راحتی در پلان‌های باز برای تفکیک فضاها استفاده کنید. در نظر بگیرید اگر فضای هال به ناهارخوری یا آشپزخانه راه دارد؛ از کتابخانه یا قفسه‌های باز به عنوان جداکننده فضاها از هم استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی هال و پذیرایی

تاثیر آینه

از تاثیر آینه در دکوراسیون هال و پذیرایی غافل نشوید. آینه را در تقابل با پنجره و یا لوسترها قرار دهید تا تاثیر دوبرابر نور در فضای هال و پذیرایی را مشاهده کنید و همچنین فضای هال را بزرگتر جلوه دهید.

دکوراسیون داخلی

منبع: realhomes.com

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از نورپردازی خانه ” با روش های نوین نورپردازی داخلی آشنا شوید ” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۳۳ ق٫ظ

    طراحی عالی

    پاسخ

    • مهشاد ثقفی

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۱۶ ب٫ظ

      با تشکر از نظرتون

      پاسخ

  2. علی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۰۷ ب٫ظ

    بسیار عالییی

    پاسخ

  3. سعدی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…