برای لاغری شکم چه بخوریم؟

۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با خوردن چند خوراکی مختلف می‌توانید چربی های شکم و اعضای دیگر بدن را کم کنید. در این مطلب چند مورد از این خوراکی ها را به شما معرفی خواهیم کرد.
برای لاغری شکم چه بخوریم

برای لاغری شکم چه بخوریم ؟ شاید شما هم درباره غذاهایی که نه فقط موجب کاهش وزن، بلکه باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شوند، شنیده باشید. ممکن است از افرادی باشید که غذاهایی را مانند ماهی سالمون، سبزیجات، آووکادو، لبنیات و خشکبار؛ برای لاغر کردن شکم و پهلو در رژیم لاغری خود قرار داده اید. این غذاها میل شما به کربوهیدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشایی شما را تقویت می‌کنند. در ادامه این مطلب مجله دلتا، با هم لیست خوراکی‌هایی را که برای داشتن شکم لاغر مفید است  بررسی می‌کنیم تا ببینیم، برای لاغری شکم چه بخوریم؟

روغن نارگیل

روغن نارگیل

اگر می‌پرسید که برای لاغری شکم چه بخوریم باید گفت مطالعات نشان داده است که سایز کمر زنانی که طی یک دوره ۱۲ هفته‌ای از مکمل روغن نارگیل در رژیم غذایی‌ استفاده کرده‌اند، کوچک شده است. روغن نارگیل شامل نوعی اسید چربِ اشباع شده به نام اسید لوریک است که در بدن به سرعت تبدیل به انرژی می‌شود.

سبزیجات قرمز

سبزیجات قرمز

دومین پاسخی که در جواب به سوال برای لاغری شکم چه بخوریم می‌توان داد این است که بگوییم خوراکی‌های بنفش و قرمز. زنانی که در یک بازه زمانی ۳ ساله رژیم غذایی سرشار از محصولات قرمز، مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم را رعایت می کنند؛ نسبت به زنانی که رژیم غذایی آن‌ها بیشتر شامل سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد یا نارنجی بوده است، چربی شکمی کم‌تری داشته‌اند.

سرکه‌ انار

یکی از خوراکی‌های مناسب برای لاغری شکم، سرکه انار است. مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکم و در نهایت لاغری در آن‌ها شده است. همه انواع سرکه، اسید اَستیک دارند که در هضم نشاسته موثر است و آنزیم لازم برای چربی‌سوزی را تحریک می‌کنند.

خواص دارچین برای لاغری

دارچین

برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد مصرف کنید. این ماده در از بین بردن توده‌های چربی موثر است. توصیه می‌کنیم در غذاهای روزانه خود برای کمی دارچین، به اندازه یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.

زردچوبه

زردچوبه حاوی مولکول‌هایی است که با جدا کردن قند از خون و تبدیل آن به انرژی، مانع ذخیره آن به شکل چربی در ناحیه شکم می‌شود. روزانه یک قاشق غذاخوری زردچوبه مصرف کنید. می‌توان به سوپ، ماست یونانی، انواع اسموتی‌ سبز، سبزیجات تَفت داده شده، تخم مرغ و حتی چای، زردچوبه اضافه کرد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ

شکلات حاوی فلاونوئید است؛ به همین دلیل کسانی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمر باریک‌تری دارند. نوع شکلات مهم نیست اما شکلات‌ تلخ ۷۰ درصد، حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است که بر عملکرد انسولین اثر می‌گذارد. توصیه می‌کنیم، روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخِ ۷۰ درصد مصرف کنید.

تخم کتان و لاغری

تخم کتان برای کاهش وزن و سوختن چربی های شکم بسیار مفید است. این ماده خوراکی با دارا بودن فیبر فراوان، به شما احساس سیری می‌دهد. هر قاشق غذاخوری تخم کتان فقط ۳۶ کالری دارد .فیبر موجود در تخم کتان برای کاهش اشتها مفید است، فرآیند گوارش را کند و از تبدیل شدن گلوکز به قند جلوگیری می‌کند. تنظیم قند خون در کاهش وزن تاثیر دارد زیرا قند اضافه‌ همیشه تبدیل به چربی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با خواص تخم کتان “تخم کتان، دانه‌های کوچک سلامتی” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ذوالقدر

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  2. سعدی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…