نگاهی به قیمت آپارتمان‌ های نوساز

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت نجومی آپارتمان های نوساز که مالکان آن ها در انتظار بالا رفتن قیمت هستند به حدی افزایش یافته است که بسیاری از خریداران آپارتمان های نوساز در این روزها، از جست‌ وجوی و خرید این آپارتمان ها منصرف شده اند.

ریسک قیمت نجومی آپارتمان ها

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، مشاوران املاک با توجه به تعیین قیمت نجومی آپارتمان نوساز توسط مالکان آپارتمان می گویند: بسیاری از سازنده ‌ها تحت تاثیر ورود بازار به  مرحله رونق  در دو ماه گذشته ، منتظرند هرماه رقمی قابل توجه بر قیمت پیشنهادی خود بیفزایند.

 مشاوران املاک می گویند از آنجا که بازار مسکن ظرفیت افزایش قیمت  ندارد وبا توجه به نزدیک شدن ماه رمضان و کاهش موقت معاملات، این شیوه قیمت‌ گذاری آپارتمان نوساز به روند حرکت بازار به سمت  رونق لطمه می ‌زند.بااین حال سازنده‌ها اصرار دارند قیمت پیشنهادی آپارتمان های نوساز خود را بین چند ۱۰۰ هزار تا یک میلیون تومان نسبت به آخرین معامله ثبت شده در اسفندماه افزایش دهند.

بنا بر این گزارش، تعیین قیمت ‌نجومی آپارتمان های نوساز بیشتر در مناطق مصرفی روی داده است  و این وضع در مورد اغلب محلههای مناطق لوکس تهران یعنی مناطق یک و سه، روی نداده است .

سازنده‌ها در مناطق لوکس با تجربه ای که از دوره رکود دارند، می‌دانند که روی آوردن به قیمت های نجومی بی فایده است و آن ها با تعیین قیمت های نجومی در‌صورتی به سود خود می‌رسند که متناسب با ارزش واقعی ملک، آپارتمان خود را قیمت‌گذاری کنند.

شواهد نشان می دهد برخی ازمالکان در سال های گذشته آپارتمان‌های تکمیل شده خود را نفروخته ‌اند و پس از دو سه سالی که  آپارتمانشان تحت تاثیر رکود خالی مانده است ، اکنون فرصت را مغتنم می‌شمارند و به همین سبب از  روش قیمت‌گذاری سازنده‌های

مناطق مصرفی پیروی نمی‌کنند.

مشاوران املاک در مناطق مصرفی نیز اذعان می‌کنند که در یکی دو هفته گذشته بسیاری از خریداران آپارتمان های نوساز با دیدن قیمت‌ نجومی آپارتمان برخی از مالکان ناامید شده و در جست و جو هایشان  آپارتمان های ۴ تا ۷ سال ساخت را بیشتر مورد توجه قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…