۶ مدل آستین پر کاربرد

۲
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آستین انواع مختلفی دارد که هر کدام تاثیر متفاوتی در ظاهر ایجاد می‌کند. در ادامه این مطلب چند مدل از پرطرفدارترین انواع آن را به شما معرفی خواهیم کرد.
مدل آستین

آستین از بخش‌های مهم لباس است که تا حد بسیار زیادی بر فرم اندام و استایل تاثیرگذار است. انواع آن را از نظر اندازه و فرم دسته‌بندی می‌کنند. آستین کوتاه، میانه، سه ربع و بلند رایج‌ترین اندازه‌ها به حساب می‌آیند. با توجه به سلیقه خود می‌توانید انواع طرح‌های گوناگون را برای لباس خود در نظر بگیرید. با خواندن این مطلب مجله دلتا با ۶ مدل آستین پرطرفدار آشنا خواهید شد.

آستین راسته

مدل آستین راسته

این آستین با توجه به اندازه و فرم طبیعی بدن برش می‌خورد. به دلیل نزدیکی فرم آن به شکل بدن برای همه افراد مناسب است. آستین ساده در اندازه‌های متفاوتی دیده می‌شود. کوتاه‌ترین اندازه آن روی تی‌شرت به چشم می‌خورد. انتهای آستین سه ربع دقیقا روی مچ و آرنج قرار می‌گیرد و بلندترین مدل آن تا مچ کشیده می‌شود.

آستین رگلان

مدل آستین رگلان

آستین رگلان برشی کاملا متفاوت دارد که در قسمت اتصال حلقه به آستین دارای برشی مایل از روی سر شانه است. این برش ممکن است از روی یقه یا سرشانه شروع شود. مدل رگلان برای لباس‌های ورزشی بسیار مناسب است.

آسـتین پفی یا پرنسسی

آستین پفی یا پرنسسی

آستین پفی فرم‌های مختلفی دارد، ممکن است فقط در قسمت سرشانه یا پایین آن چین و پف داشته باشد. بعضی از آستین‌های پفی یک سر آستین باریک و تنگ دارند. این مدل معمولا کوتاه است اما می‌تواند تا آرنج نیز ادامه داشته باشد. آستین پفی برای لباس بچه‌گانه، لباس عروس و افرادی با سر شانه کوچک مناسب است.

آستین کلوش

آستین کلوش

آستین کلوش یا زنگوله‌ای از پرطرفدارترین انواع آستین است. این مدل در قسمت بازو زیاد گشاد نیست؛ ولی در بخش پایینی عرض آن افزایش می‌یابد. اگر از پارچه‌‎های حجیم و آهاردار برای دوخت آستین کلوش استفاده می‌کنید، در نظر داشته باشید که به دلیل قرار گرفتن حجم آستین در راستای شکم، ممکن است کمی چاق‌تر به نظر برسید.

آستین فانوسی

مدل آستین فانوسی

این آستین حجم زیادی دارد و بر خلاف آستین کلوش که از آرنج به پایین گشاد است، از بالا و در قسمت سر شانه گشاد می‌شود و اندازه آن بسیار بلند است که در قسمت پایین دور مچ جمع شده و حالت پفی به خود می‌گیرد.

آستین خفاشی

آستین خفاشی

آستین خفاشی دقیقا برشی شبیه بال‌های خفاش دارد؛ به همین دلیل این اسم را برای آن انتخاب کرده‌اند. این مدل به صورت یکسره یا جدا در امتداد تنه لباس برش می‌خورد؛ همچنین بسیار گشاد است و در واقع حلقه آستین ندارد. با توجه به اینکه از چه جنس پارچه‌ای برای دوخت آن استفاده می‌کنید، می‌تواند برای اندام مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۲۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. سعدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…