چیدمان منزل به سبک هندی

۲
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طراحی داخلی به سبک دکوراسیون هندی، میراث تلفیق فرهنگ‌ و هنر غنی و سنتی در سراسر هندوستان است. سبکی که انسان را به شور و جنب و جوش وادار می‌کند.
دکوراسیون هندی

اگر دوستدار شادی، گرمی و جنب و جوش در منزل خود هستید و به رنگ‌های تند، نقش‌های تودرتو، چیدمان شلوغ و پراز زرق‌و‌برق علاقه دارید؛ مطالعه این مطلب مجله دلتا، راجع به ایده‌هایی برای سبک دکوراسیون هندی را از دست ندهید.

استفاده از رنگ‌های گرم و تند

بخش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل به سبک هندی، استفاده از رنگ‌های گرم و تند است. برای یک چیدمان به سبک هندی باید در انتخاب رنگ‌های تند تا آنجا که می‌توانید جسارت به خرج دهید و از انتخاب رنگ‌های قرمز و نارنجی و ترکیب آن‌ها با سبز یشمی، زرد و بنفش تیره، نترسید. همچنین در ترکیب رنگ‌ها به مقادیری رنگ طلایی و نقره‌ای نیاز دارید. با کمک این دو رنگ می‌توانید فضاهای تیره و روشن بیشتری را ایجاد کنید. اگر هم با رنگ‌های تند میانه‌ای ندارید، کافی است با به کار بردن رنگ‌های فیروزه‌ای و لیمویی، تندی رنگ‌های دیگر را تا حدودی متعادل کنید.

معاری خانه با دکوراسیون هندی

پارچه های پر نقش و متنوع

در طراحی داخلی منزل به سبک دکوراسیون هندی، انواع پارچه‌های پولک دوزی، گل‌دوزی یا تکه‌دوزی، همچنین لحاف‌های تزئینی چهل تکه، رومیز‌ی‌های قلاب‌بافی و حریرهای سرمه‌دوزی، بیشترین استفاده را دارد. همچنین پارچه‌های مخمل و پر‌زرق‌و‌برق‌، ساتن‌ به رنگ‌های شاد و پارچه‌های ارگانزا، در چیدمان به سبک هندی، بسیار دیده می‌شود.

معماری داخلی هندی

وسایل چوبی

باید مبلمان اصلی منزل را چوبی در نظر بگیرید و از وسایل چوبی تزئینی مانند: جعبه‌های عود، میزهای عسلی، قفس پرنده و مجسمه‌های چوبی در چیدمان حتما استفاده کنید.

طراحی داخلی به سبک هندی

در طراحی داخلی منزل به سبک دکوراسیون هندی، منبت‌کاری جایگاه خاصی دارد. در پاراوان های چوبی، تابلوهای بزرگ، قاب آینه و میزهای عسلی و مبلمان اصلی نیز حضوری پررنگ دارد.

در این مقاله سعی کردیم نکات اصلی دکوراسیون داخلی منزل به سبک هندی را به طور مختصر توضیح دهیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بخش دکوراسیون مجله دلتا را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  2. سعدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…