تاثیر روغن هسته انگور برای زیبایی

۴
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روغن هسته انگور فواید زیادی برای پوست و مو دارد که با به کار بردن آن می‌توانید به حفظ سلامت و زیبایی پوست و موی خود کمک کنید. در ادامه، خواص این روغن را به شما خواهیم گفت.
روغن هسته انگور

روغن هسته انگور خواص زیادی دارد و از گذشته تا کنون، استفاده از آن در تولید محصولات بهداشتی و آرایشی رواج داشته است. در این مطلب مجله دلتا خواص این روغن را به شما خواهیم گفت.

خواص روغن هسته انگور برای پوست

تجمع چربی‌های اضافی داخل منافذ پوست، یکی از دلایل بروز آکنه به شمار می رود. روغن هسته انگور، سرشار از ویتامین E است. این ویتامین مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارد که می‌تواند چربی‌های اضافی پوست را کاهش دهد و در نتیجه از بروز آکنه جلوگیری کند. علاوه بر این در برطرف کردن تیرگی پوست و سیاهی دور چشم موثر است. به کار بردن روغن هسته انگور، سبب افزایش سرعت تولید کلاژن می‌شود و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

این روغن باکتری‌های اطراف زخم را از بین می‌برد، از بروز عفونت جلوگیری می‌کند و سبب التیام قرمزی و التهاب می‌شود.

طریقه مصرف روغن هسته انگور

روغن هسته انگور سبک است و وجود آن روی پوست حس ناخوشایندی به فرد نمی‌دهد؛ بنابراین حتی افرادی با پوست چرب نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. شما می‌توانید برای بستن منافذ پوست و ترمیم خشکی آن، از این روغن به عنوان مرطوب‌کننده بهره ببرید.

اشعه مضر خورشید سبب پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. یکی دیگر از فواید روغن هسته انگور، حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های UV است. علاوه بر این، ویتامین E موجود در آن موجب ترمیم بخش‌های آفتاب سوخته پوست می‌شود.

تاثیر روغن هسته‌ انگور برای مو

برای جلوگیری از ریزش مو، از روغن هسته انگور کمک بگیرید. این ماده میزان هورمون‌ها را تنظیم می‌کند و مانع ریزش مو می‌شود. می‌توانید این روغن را با روغن جوجوبا یا آرگان نیز مخلوط کنید و مستقیم روی پوست سر به کار ببرید.

برای از بین بردن شوره سر، مقابله با موخوره، براق شدن و حفظ انعطاف مو، این روغن را با شامپو ترکیب و آن را استفاده کنید؛ به این صورت که اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سر بماند، سپس آن را شستشو دهید.

فواید روغن هسته انگور

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با فواید روغن آرگان، “خواص روغن آرگان برای پوست و مو” را مطالعه کنید.

در نظر داشته باشید که پیش از به کار بردن انواع روغن‌های گیاهی روی پوست و مو، مقدار کمی از آن را روی بخشی از پوست آزمایش کنید؛ چنانچه دچار التهاب و خارش نشدید، آن را به کار ببرید.

۴ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

    جالب و مفید بود

    پاسخ

  2. جعفری

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۴۳ ق٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

  3. فرهاد کرمی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۵۳ ب٫ظ

  4. یوسفی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…