۳ روش خانگی برای بستن منافذ پوست

۳
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با چند روش ساده که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم، می‌توانید منافذ پوست را ببندید.
بستن منافذ پوست

برای داشتن پوستی سالم و ظاهری جذاب باید سلامت آن را حفظ و عیوب آن را برطرف کنید. از بین بردن آکنه، جوش‌های سرسیاه، جلوگیری از چروک و بستن منافذ پوست از جمله مواردی است که به شما در افزایش جذابیت کمک می‌کند. بستن منافذ به عملی گفته می‌شود که سبب پاکسازی سوراخ‌های کوچک روی پوست می‌شود. در این مطلب مجله دلتا چند روش برای بستن منافذ پوست را به شما خواهیم گفت.

شستشوی پوست

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است؛ بنابراین با شستن پوست دست، صورت و بدن به طور مرتب، از تجمع آلودگی در منافذ جلوگیری و چربی‌های اضافی پوست کنترل می‌شود. وجود این عوامل باعث ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. هر روز حداقل دو بار صورت خود را با صابون مناسب پوست ، میسلار واتر و آب شستشو دهید. البته چنان‌چه پوستی خشک و حساس دارید، بهتر است از صابون‌های شیمیایی استفاده نکنید.

ماسک آبلیمو

لایه برداری

یکی دیگر از روش‌های بستن منافذ، به کار بردن ماسک پوست، اسکراب و برس‌های مخصوص پاکسازی برای لایه‌برداری است. در ادامه یکی از ماسک‌های خانگی لایه‌بردار را که به راحتی می‌توانید تهیه کنید به شما معرفی خواهیم کرد.

ماسک آبلیمو

مواد لازم

  • یک قاشق چای خوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو تازه

طرز تهیه و طریقه مصرف

عسل را به روش بن‌ماری (حرارت غیرمستقیم) گرم و آن را با آبلیمو مخلوط کنید.

با کمک پد آرایشی نخی یا پنبه، آن را به تمام بخش‌های صورت بزنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باقی بماند؛ سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را روی بخش‌های مختلف پوست انجام دهید. در صورت داشتن پوست چرب، برای گرفتن نتیجه بهتر، هر روز این کار را تکرار کنید. در صورتی که پوست شما خشک است، ۳ بار در هفته از این ترکیب روی پوست خود بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با یکی دیگر از ماسک‌های لایه بردار، “ماسک خاک رس؛ از بین برنده آکنه” را مطالعه کنید.

بستن منافذ با بخور دادن

بستن منافذ پوست با بخور

برای بخور پوست در یک ظرف مقداری آب و چند قطره گلاب ریخته و آنرا بجوشانید. صورت خود را برای ۳ تا ۵ دقیقه، روی بخار ظرف بگیرید، طوری که با آن تماس پیدا نکند.  با این روش منافذ پوست را پاکسازی و از ایجاد جوش سرسیاه و آکنه جلوگیری کنید سپس، صورت خود را با حوله نرم پاک کنید و با آب خنک بشویید. با یک روغن گیاهی مناسب مانند روغن آرگان یا جوجوبا، پوست را ماساژ دهید.

با توجه به نوع پوست خود، ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت و سپس یکی از روش‌های گفته شده را انتخاب کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

  2. یوسفی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  3. سعدی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۴:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…