نکات ست کردن لباس مردانه

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با در نظر گرفتن چند نکته ساده، به راحتی می‌توانید لباس‌های خود را با هم هماهنگ کنید و ظاهری شیک داشته باشید. در ادامه نحوه ست کردن لباس مردانه را به شما خواهیم گفت.
ست کردن لباس مردانه

ست کردن لباس مردانه

ممکن است کت، شلوار، کفش یا پیراهنی گران‌قیمت و زیبا خریداری کنید؛ اما با پوشیدن آنها از ظاهر خود راضی نباشید. در این مطلب مجله دلتا، نکاتی درباره ست کردن لباس مردانه به شما می‌گوییم تا با رعایت آن بتوانید ظاهری شیک و جذاب داشته باشید.

لباس مردانه

ست کردن لباس مردانه با ترکیب رنگ مناسب

اولین قانون ست کردن لباس مردانه این است که دقیقا همه چیز را کاملا هماهنگ با هم، یعنی هم رنگ و هم جنس بپوشید. بعد اگر بخواهیم اولویت بندی کنیم، رنگ‌های مکمل، همسان، متضاد و در آخر غیرمرتبط، به ترتیب اهمیت ویژه‌ای در شیک‌پوشی دارند . دلیل تاکید بر رنگ‌های مکمل این است که هارمونی جذابی ایجاد می‌کند و ظاهر شما یکنواخت نخواهد بود.

برای این کار باید ابتدا چرخه رنگ را بشناسید. هنگام خرید لباس، تلاش کنید طیف‌های رنگی متفاوت را از میان رنگ‌های اصلی و فرعی انتخاب کنید. در چرخه رنگ، زرد، قرمز و آبی از رنگ‌های اصلی به شمار می‌روند و سایر رنگ‌ها که از ترکیب این دو رنگ به وجود می‌آیند، به عنوان رنگ فرعی شناخته می‌شوند. سفید و مشکی نیز در دسته رنگ‌های خنثی قرار دارند.

برای جلوگیری از شلوغی و نامرتب به نظر رسیدن، بهتر است از ترکیب دو رنگ در کنار یک رنگ خنثی استفاده کنید.

انتخاب رنگ‌های همسان راهی ساده برای مرتب بودن است. اگر هنوز نمی‌توانید رنگ‌ها را با هم ست کنید، بهتر است یک رنگ مکمل را در بخشی کوچک، مانند کمربند، ساعت یا کلاه به کار برید.

ست لباس پسرانه

رعایت تناسب در ظاهر

سعی کنید تناسب را هنگام ست کردن لباس مردانه رعایت کنید. برای مثال پوشیدن کت و کراوات همراه با شلوار ورزشی ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند و هیچ کدام از این‌ها با هم تناسب ندارند.

شاید هر کدام از لباس‌های شما به تنهایی شیک و زیبا باشد؛ اما برای شیک‌پوش بودن باید به ظاهر خود به طور کلی و مجموعه‌ای از پوشاک و لوازم جانبی (کلاه، ساعت، کمربند) در کنار هم نگاه کنید.

کفش‌های ورزشی با ست لباس مردانه غیر رسمی هم‌خوانی دارد؛ در حالیکه بوت چرم، کفش رسمی و ورنی باید با کت و شلوار و سبک رسمی پوشیده شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید با قانون پوشیدن کفش بیش‌تر آشنا شوید “۳ اشتباه در پوشیدن کفش مردانه” را مطالعه کنید.

جالب است بدانید رنگ‌های تیره جلوه‌ای رسمی و رنگ‌های روشن ظاهری غیر رسمی به فرد می‌بخشد.

ساده‌ترین قانون، دقت به سایز لباس مردانه است. بیش‌تر افراد لباس‌هایی می‌پوشند که مناسب قد و سایز آن ها نیست و این باعث می‌شود لباس، جلوه خود را از دست بدهد؛ پس بهتر است برای داشتن ظاهری شیک، از خرید لباس‌های تنگ یا گشاد پرهیز کنید.

با رعایت نکات گفته شده، ظاهری جذاب خواهید داشت. شما چه نکاتی را رعایت می‌کنید؟

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ق٫ظ

  2. سیامکی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۲۵ ب٫ظ

    بسیار کامل ، ممنون

    پاسخ

  3. داوود

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۲۰ ب٫ظ

    مرسی از مطلب کاملتون.

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۱۹ ب٫ظ

    مرسی از مطلب کاملتون.

    پاسخ

  5. سعدی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۱ ق٫ظ

  6. یوسفی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۷:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…