صفحه روی کابینت، مکمل زیبایی آشپزخانه

۱
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کابینت‌ها هر چقدر شیک و جذاب باشند، بدون صفحه روی کابینت چشم‌نواز، زیبایی آن‌ها به چشم نمی‌آید. در واقع این دو مکمل هم هستند.
صفحه روی کابینت

طراحی دکوراسیون آشپزخانه نسبت به سایر قسمت‌های خانه به دلیل ظرافتی که باید در سِت کردن وسایل زیادی داشته باشید، کمی دشوار است. علاوه بر جنس و کیفیت متریال مورد استفاده در وسایلی مثل کابینت، پرده آشپزخانه، سرویس ناهار خوری، کاشی بین کابینتی، کفپوش، صفحه‌ روی کابینتی و ….، هارمونی رنگی آن‌ها هم بسیار مهم است. اما تنوع در جنس و رنگ صفحه روی کابینت انتخاب را برای شما آسان‌ کرده است و می‌توانید با توجه به دکوراسیون سایر قسمت‌های آشپزخانه، یک مدل مناسب انتخاب کنید. مجله دلتا در این مطلب برای انتخاب مناسب صفحه روی کابینت به شما کمک می‌کند.

سنگ روی کابینت

نکات مهم در انتخاب صفحه روی کابینت

  • توجه به جنس صفحه

استحکام و مقاومت در برابر ضربه، آب، رطوبت و حرارت بسیار مهم است. امروزه صفحه روی کابینتی فلزی، چوبی و انواع سنگی آن را در بازار می‌بینیم؛ اما صفحه‌های سنگی مثل گرانیت، کوارتز و مرمر علاوه بر مقاومت بالا به دلیل ویژگی‌هایی که در ادامه می‌خوانید محبوبیت بیشتری دارند.

  • انتخاب رنگ مناسب

حفظ هارمونی رنگی با سایر قسمت‌های دکوراسیون از جمله پرده آشپزخانه، رنگ کابینت‌ها و دیوارها بسیار مهم است. اگر آشپزخانه ساده و تک رنگی دارید، انتخاب صفحات رنگی و طرح‌دار توصیه می‌شود.

  • قیمت

برخی از صفحات روی کابینت مثل سنگ صابون، سیمان و شیشه بازیافتی علی‌رغم کیفیت عالی و عمر زیاد، قیمت نسبتاً بالایی دارند. اما ترکیب ویژگی‌های قابل اعتماد در دیگر صفحات بین کابینتی هم به وفور دیده می‌شود، پس نگران قیمت نباشید.

صفحه روی کابینت

انواع صفحات روی کابینتی

  • صفحه روی کابینت چوبی

صفحات چوبی از نظر تنوع، زیبایی و قیمت گزینه مناسبی هستند؛ اما مشکل غیرقابل اغماض این صفحات عدم مقاومت آن‌ها در برابر آب و رطوبت است. صفحات چوبی با وجود مقاومت بالا در برابر ضربه و تحمل وزن زیاد، با نفوذ آب ساختار دورنی آن‌ها در گذر زمان از هم فاصله می‌گیرد و پوسیده می‌شوند.

  • صفحه روی کابینت فلزی

صفحات فلزی علی‌رغم مراقبت ساده و مقاومت بالایی که دارند طرفدران زیادی ندارند. این صفحات اکثرا از جنس مس هستند که همین موضوع انتخاب آن‌ها را سخت کرده است؛ چون واکنش پذیری شیمیایی مس بالاست و به سادگی با مواد مختلف از جمله آب دچار واکنش می‌شود و رنگ آن تغییر می‌کند. یکی از نتایج این واکنش تغییر رنگ مس به قهوه‌ای یا سبز است که همین عامل ظاهر آن را کاملا تغییر می‌دهد. صفحاتی از جنس فلز روی هم وجود دارد که خاصیت ضدمیکروبی آن مورد توجه است؛ اما فلز روی هم مانند مس در گذر زمان تغییر رنگ می‌دهد.

  • صفحه روی کابینت سنگی

صفحات سنگی به دلیل مرتفع کردن معایب صفحات فلزی و چوبی محبوبیت بالایی دارند. تا چند سال پیش انتخاب اول اکثر طراحان دکوراسیون داخلی، سنگ گرانیت بود؛ اما اخیرا سنگ کوراتز و مرمر به دلیل ظاهر زیباتر و ماندگاری بیشتر طرفدران زیادی پیدا کردند و انتخاب اول طراحان دکوراسیون برای آشپزخانه‌های مدرن است.

پیشنهاد مطالعه: برای منظم کردن آشپزخانه کوچک‌تان “چطور آشپزخانه کوچک‌مان را منظم کنیم؟ ” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. مسعود

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۱۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…