خانه‌های پرمتقاضی تهران چه قیمتی دارند؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بانک مرکزی طی گزارشی توزیع فراوانی تعداد معاملات مسکن در شهر تهران را بر حسب زیربنای واحد مسکونی و ارزش هر واحد ارائه کرده است.
قیمت خرید آپارتمان در تهران

گزارش بانک مرکزی از قیمت خرید و فروش آپارتمان در تهران در دی ماه امسال می‌گوید واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان سهم ۴۸.۵ درصدی را در معاملات مسکن ۲۲ منطقه شهر تهران داشته‌اند. به‌علاوه، توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت هر متر مربع زیربنا در ماه مذکور حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰.۵ میلیون تومان به ازای هر متر مربع، با سهم  ۱۱.۶ درصد، بیشترین تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مجله دلتا دامنه قیمتی ۱۰.۵ تا ۱۲ میلیون تومان و همچنین ۷.۵ تا ۹ میلیون تومان به ترتیب با سهم ۱۰.۸ و ۱۰.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در ماه مورد اشاره توزیع حجم معاملات به گونه‌ای بوده که ۵۷.۹ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی شهر تهران (۱۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان) معامله شده‌اند.

توزیع فراوانی تعداد معاملات برحسب سطح زیربنا

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنا در دی ماه ۹۸ نشان می‌دهد؛ واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ متر مربع با سهم ۱۵.۲ درصدی، بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

واحدهای دارای زیربنای “۵۰ تا ۶۰” و” ۷۰ تا ۸۰” متر مربع نیز به ترتیب با سهم‌های ۱۴.۵ و ۱۲.۶ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، ۵۵.۹ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

توزیع فراوانی تعداد معاملات برحسب ارزش هر واحد

در دی ماه امسال توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت خرید هر واحد آپارتمان در تهران، حاکی از آن است که در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۳ درصد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

واحدهای دارای ارزش ۴۵۰ تا ۶۰۰ و ۶۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان نیز به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۲.۱ و ۱۰.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مجموع در این ماه، حدود ۴۸.۵ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۹ میلیارد ریال (۹۰۰ میلیون تومان) اختصاص داشته است.

۴ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۱۳ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ثامن

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

  3. روزبهانی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ق٫ظ

    فروش واحدهای زیر ۹۰۰م زیاد شده چونکه بهار سال۹۹ بازار خرید روبه کاهش می باشد

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…