تخت خواب دو طبقه، استفاده بهینه از فضای اتاق

۹
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از تخت خواب دو طبقه یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده بهینه از فضای محدود اتاق خواب‌های کوچک است.
تخت خواب دو طبقه

 هر چند در گذشته فقط در مکان‌های شلوغ مثل خوابگاه‌ها از تخت خواب دو طبقه استفاده می‌شد تا از فضای محدود اتاق‌ها نهایت استفاده را ببرند؛ اما امروزه که زندگی در آپارتمان‌های کوچک فراگیر شده استفاده از این تخت‌‌خواب‌ها هم باب شده است. عموما در خانه‌هایی که تعداد اتاق‌ها برای فرزندان کافی نیست یا متراژ اتاق جوابگوی نیازهای ساکنین آن نیست، تخت‌خواب دو طبقه‌ مشکل را حل می‌کند. نکات کلیدی  برای خرید تخت‌خواب دو طبقه را  در این مطلب مجله دلتا بخوانید.

 تخت خواب دو طبقه

تخت خواب فانتزی

در گذشته منظور از تخت‌خواب دو طبقه صرفا دو تخت بود که با فاصله‌ای معقول روی هم قرار داشتند؛ اما امروزه این تخت‌خواب‌های دو طبقه اصولا طوری طراحی می‌شوند که علاوه بر محل خوابیدن و استراحت جوابگوی نیازهای دیگری درخانه‌های کوچک آپارتمانی باشند. در طراحی این تخت‌ها عموما سعی بر این است فضاهایی برای استفاده‌های دیگر در نظر گرفته شود و با فاصله گرفتن از مدل‌های قدیمی، به زیبایی دکوراسیون اتاق خواب هم کمک کند.

تخت خواب فلزی

 

تنوع در طراحی، اندازه و امکانات تخت‌خواب دو طبقه به شما این امکان را می‌دهد که متناسب با نیاز خود تخت‌خواب مناسب را خریداری کنید و برای انتخاب به مشکل نخورید. برای مثال در اتاق کودکان بیشتر فضاهای جانبی برای بازی تعبیه شده است. در اتاق نوجوان‌ها که عموما وسایل و لباس بیشتری دارند دراور و قفسه در دل تخت‌خواب تعبیه شده است. برای دانش آموزان، تخت خواب امکان تبدیل شدن به میز مطالعه را دارد. در کنار همه این مزایا توجه به جنبه زیبایی شناختی تخت خواب در طراحی و تأثیر آن در جلوه دکوراسیون داخلی اتاق خواب هم مزید بر علت شده که طرفداران زیادی پیدا کند.

 

نکات مهم برای خرید تخت خواب دو طبقه

  • استحکام تخت

تختخواب دو طبقه نوجوان

در بررسی استحکام این تخت‌ها به جنس و کیفیت متریال آن، نردبان تعبیه شده بین دو طبقه، محل‌های اتصال دو تخت و کیفیت اتصال آن‌ها دقت کنید.

  • ایمنی تخت

تخت دو طبقه

ایمن بودن تخت خواب برای کسی که طبقه بالا می‌خوابد بسیار مهم است. تخت طبقه بالا باید مجهز به نرده‌های محافظتی با ارتفاع مناسب باشد.

  • ارتفاع و فاصله بین دو طبقه

تخت خواب دو طبقه

با در نظر داشتن اندازه اتاق، یکی از فاکتورهای مهم برای خرید هر نوع تخت ابعاد آن است. اما در مورد تخت خواب دو طبقه علاوه بر طول تخت، باید توجه داشته باشید فاصله بین دو تخت طوری باشد که در طبقه پایین امکان نشست و برخاست داشته باشد. همچنین دقت کنید فاصله تخت بالا با سقف متعادل باشد. فراموش نکنید در سنین کودکی و نوجوانی رشد سریع قد بچه‌ها را هم در خرید تخت‌خواب دو طبقه در نظر داشته باشید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۳۹۹ در ۱:۳۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

    مطالب بسیار خوب

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۷:۲۳ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ دی ۱۳۹۹ در ۳:۵۳ ب٫ظ

  9. روزبهانی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۲۵ ق٫ظ

    طرح خوبی است برای استفاده از فضا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…