خانه‌ های ویلایی

آن دسته از املاک کلنگی یک تا دو طبقه بزرگ متراژ و بیش از ۲۰۰ مترمربع و دارای حیاط که بازسازی شده یا با نوسازی درآینده برای سکونت آماده شوند، به‌عنوان خانه ویلایی در بازار مسکن آگهی می‌شوند. البته فرمول قیمت‌ گذاری این املاک که عموما به صورت یکجا فروخته یا اجاره داده می‌شود، از فرمول قیمت زمین درهر منطقه پیروی می‌کند، به این معنا که با قیمت‌های بالاتر ازآپارتمان معامله می‌شوند.

به گزارش مجله‎ی دلتا به نقل از دنیای اقتصاد با این حال برخی خانه‌ های ویلایی نیزدرمیان آگهی ‌ها دیده می شوند که قیمت آنها از قیمت زمین درمنطقه پایین ‌تراست. بررسی ها نشان می دهد این قبیل ویلاها به صورت یکجا به فروش نمی‌رسند و مالک بنا را به شکلی بازسازی کرده که دو یا چند طبقه مستقل برای فروش یا اجاره فراهم شود و از این ‌رو، قیمت‌ گذاری نیز مبتنی برفرمول قیمت زمین نیست.

هرچند با بررسی آگهی املاک، درمناطق تهران ویلاهای آگهی ‌شده دیده می شوند، اما عموم خانه‌ های ویلایی پرمتقاضی درمناطقی نظیر یک و سه قرار دارند که در زمره مناطق سبزترشهربه‌ شمار می‌روند و از گذشته حاوی ویلاهای متعددی بوده‌اند، اما به مروربافت سکونت در آنها تغییر کرده است.
با وجود این واسطه‌ های ملکی از رکود سنگین  بازارخانه‌ های ویلایی خبرمی‌دهند و اعتقاد دارند مشتریان این گروه از املاک هم اکنون ، بسیار اندکند. اغلب مشتریان خانه‌ های ویلایی دربازارکنونی، سازنده‌ هایی هستند که عموما قصد دارند درزمینی که تهیه می کنند، ساختمان لوکس بسازند و از مشتریان سکونت درخانه‌ های ویلایی با بودجه خوبی که دراختیار دارند، به ‌راحتی عبور می‌کنند.

برای آگاهی بیشتر از حال و هوای معاملات آپارتمان در تهران به صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا مراجعه کنید.

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…