گران ترین و ارزان ترین مناطق پایتخت برای خرید خانه

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بانک مرکزی آمار خرید و فروش مسکن در دی ماه 98 را منتشر کرده است. در این گزارش گران ترین و ارزان ترین مناطق پایتخت بررسی شده است.
آمار خرید و فروش مسکن

آمار خرید و فروش مسکن در دی ماه ۹۸ نشان می‌دهد که در این ماه گران‌ترین خانه‌های پایتخت در منطقه یک با میانگین قیمت هر مترمربع ۳۰ میلیون و ۱۶۴ هزار تومان معامله شده است. منطقه ۱۸ نیز با میانگین ۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان در هر مترمربع ارزان‌ترین منطقه پایتخت بوده است.

به گزارش مجله دلتا بانک مرکزی اخیرا گزارشی از وضعیت بازار معاملات مسکن در شهر تهران در دی ماه ۹۸ منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران به ۱۳ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان رسیده است که این قیمت به نوعی یک رکورد محسوب می‌شود. مقایسه قیمت هر مترمربع مسکن در دی ماه امسال با ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که قیمت به ترتیب با رشد ۲.۱ درصدی و ۴۰.۹ درصدی روبه‌رو شده است.

معامله بیش از ۱۰.۶ هزار مسکن

جهش چشمگیر قیمت مسکن در دی ماه امسال نه فقط افت معاملات را در پی نداشته ، بلکه در اولین ماه زمستان معاملات، رشد دوباره‌ای را تجربه کرده است. تعداد معاملات در دی ماه امسال با رشد ۱۲.۱ درصدی در مقایسه با ماه گذشته به ۱۰ هزار و ۶۸۷ مورد افزایش یافته است. این میزان معامله مسکن در دی ماه باعث شد تا اولین ماه زمستان به لحاظ تعداد معاملات مسکن در سال ۹۸ در رتبه دوم قرار بگیرد. همچنین تعداد معاملات مسکن در دی ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدی داشته است.

گران ترین خانه های معامله شده مربوط به کدام منطقه پایتخت بوده است؟

گران‌ترین خانه‌های معامله شده پایتخت در دی ماه امسال مربوط به منطقه یک بوده و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع مسکن معامله‌شده ۳۰ میلیون و ۱۶۴ هزار تومان گزارش شده است. عنوان ارزان‌ترین منطقه پایتخت نیز به منطقه ۱۸ با متری ۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان اختصاص یافته است.

آمار خرید و فروش مسکن همچنین نشان می‌دهد بیشترین میزان معاملات مربوط به منطقه ۵ تهران با هزار و ۷۳۹ مورد معامله بوده و کمترین میزان معاملات مسکن هم به منطقه ۱۹ با ۸۱ مورد معامله اختصاص داشته است.

۵ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

    اطلاعات خوب بود

    پاسخ

  2. سعدی

    ۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

  3. جعفری

    ۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۳ ب٫ظ

    سپای از مطالب مفید سایت

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

      سپاس از شما که مجله دلتا را ورق می‌زنید

      پاسخ

      • مسعود

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۲۵ ب٫ظ

        بسیار عالی بود ممنون

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…