خواص روغن نارگیل برای پوست

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای آشنایی با خواص روغن نارگیل برای پوست این مطلب مجله را مطالعه کنید.
خواص روغن نارگیل برای پوست

خواص روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل از مغز میوه درخت نارگیل به دست می‌آید و علاوه بر مصارف خوراکی در محصولات بهداشتی و آرایشی نیز به کار می‌رود. در این مطلب مجله دلتا خواص روغن نارگیل برای پوست را به طور خلاصه به شما می‌گوییم.

این روغن یکی از محبوب‌ترین روغن‌های گیاهی است که برای حفظ سلامت و تقویت پوست به کار می‌‎رود. روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است. این دو عنصر نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست بازی می‌کنند، به همین دلیل روغن نارگیل، یکی از روغن‌های جوان کننده پوست شناخته می شود.

  • درخشان شدن پوست

اسید لوریک و پروتئین موجود در روغن نارگیل با تقویت بافت سلول‌ها و کاهش جوش‌های سر سیاه به درخشان شدن پوست کمک می‌کند.

  • ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب با محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید، می‌تواند مانع بروز بیماری‌های پوستی، آفتاب سوختگی و سرطان شود. روغن نارگیل دارای SPF 8 است و می‌تواند به عنوان ضد آفتاب طبیعی و ضعیف، از پوست در برابر اشعه UV محافظت کرده و احتمال سوختگی را کاهش دهد و از تیره شدن آن جلوگیری کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با ضد آفتاب “بهترین طریقه مصرف کرم ضد آفتاب” را مطالعه کنید.

خواص روغن نارگیل

  • آبرسان

عصاره روغن نارگیل حاوی چربی اشباع شده و مقدار زیادی آب است که رطوبت را نگه دارد. با استفاده از آن به صورت سرم یا ماسک، می‌توانید پوست را به خوبی آبرسانی کنید. این روغن برای مرطوب کردن پوست خشک بسیار مفید است.

  • آنتی باکتری

اسیدهای چرب موجود در ساختار روغن نارگیل خاصیت ضد میکروبی دارد، بنابراین مانعِ ایجاد قارچ، عفونت و آکنه می‌شود. با مصرف مستقیم این روغن روی پوست  آسیب دیده و ملتهب، می‌توان آن را تسکین داد و قرمزی را از بین برد.

یکی دیگر از مزایای روغن نارگیل امکان ترمیم زخم‌های سطحی و موضعی است. این ماده با تولید کلاژن که یکی از اصلی‌ترین پروتئین‌های سطح پوست به شمار می‌رود، سرعت بهبود زخم را افزایش می‌دهد.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۵ ب٫ظ

  3. بسیار عالی

    ۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…