خواص روغن آرگان برای پوست و مو

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن آرگان یکی از روغن های گیاهی است که می‌توانید آن را به تنهایی یا به صورت ماسک برای پوست و مو استفاده کنید.
خواص روغن آرگان

خواص روغن آرگان

روغن آرگان یا آرقان، که اغلب طلای مایع نامیده می‌شود یک محصول ارگانیک است که از هسته درخت آرگان استخراج می‌شود. این روغن سرشار از مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین E است. خواص روغن آرگان سبب شده است به یکی از محصولات پر طرفدار در مصارف زیبایی تبدیل شود. به دلیل فواید زیاد روغن آرگان برای سلامت پوست و مو استفاده از آن افزایش یافته است. برای آشنایی با خواص روغن آرگان این مطلب مجله دلتا را بخوانید.

روغن آرگان برای مو

خواص روغن آرگان برای پوست

نرم کننده پوست

روغن آرگان بیش تر به عنوان مرطوب کننده پوست، آب رسان و نرم کننده پوست استفاده می‌شود. این روغن با داشتن ویتامین E و اسیدهای چرب، یک محصول طبیعی و مناسب برای تقویت پوست است. این روغن به راحتی جذب می‌شود. چربی اضافی ایجاد نمی‌کند و آلرژی زا نیست. به همین دلیل، یک مرطوب کننده عالی محسوب می‌شود.

به علت رقیق بودن به راحتی روی پوست پخش می‌شود و در تمام سطح پوست از جمله صورت، دست و گردن می‌توان از آن استفاده کرد. چند قطره روغن آرگان را کف دست بریزید، و مانند لوسیون، آن را به آرامی روی پوست بدن ماساژ دهید.

مقابله با پیری پوست

روغن آرگان نه فقط به عنوان یک مرطوب کننده عمل می‌کند، بلکه می‌تواند به درخشش، جوان ماندن و مقابله با چروک پوست کمک کند. اثر آنتی اکسیدانی آن باعث می‌شود مانند یک محصول ضد پیری ایده آل عمل کند. حالت انعطاف پذیری پوست را حفظ و آن را نرم تر می‌کند، و هم چنین رطوبت سلول ها را در خود نگه می‌دارد.

بهترین روش برای استفاده از روغن آرگان برای مبارزه با پیری زودرس پوست، ماساژ دادن آن روی صورت و گردن قبل از خواب است.

مرطوب و چرب کردن پوست

افرادی که از خشکی پوست یا بیماری هایی مانند اگزما که باعث می‌شود پوست  بسیار خشک و حساس شود، رنج می‌برند می‌توانند از روغن آرگان بهره ببرند. ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان باعث ترمیم پوست آسیب دیده می‌شود و مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین می‌کند، خشکی و خارش را کاهش می‌دهد و باعث آرامش پوست می‌شود. استفاده از مقدار کمی روغن به طور مستقیم روی پوست آسیب دیده و ماساژ دادن آن به آرامی می‌تواند باعث تسکین و بهبودی شود.

آنتی اکسیدان موجود در روغن آرگان به طور کلی برای تمیز کردن منافذ پوست مفید است، همچنین ترک خوردگی پوست، آسیب ها، سوختگی و التهاب آن را بهبود می‌بخشد.

درمان آکنه

در حالی که بسیاری از روغن های گیاهی مناسب پوست و مرطوب کننده ها، با افزودن چربی به سطح پوست احتمال بروز آکنه را تشدید می‌کنند، اما روغن آرگان از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند. این روغن چربی زیادی ندارد، به سرعت در عمق پوست جذب می‌شود و رطوبت طبیعی پوست را که سبب حفظ تعادل آن می‌شود، حفظ می‌کند. روغن آرگان حاوی آنتی اکسیدان است که به بهبود سلول های آسیب دیده و کاهش التهاب کمک می‌کند. برای دو بار در روز، چند قطره روغن ارگان را بعد از پاکسازی پوست، روی آن بمالید.

خواص آرگان برای مو

خواص روغن آرگان برای مو

حالت دهنده مو

در کنار استفاده از روغن آرگان برای تقویت مو، می‌توان آن را برای حالت دادن به مو نیز به کار برد. این روغن باعث می‌شود مو انعطاف و شفافیت بیش تری داشته باشد و سبب افزایش جذابیت ظاهری شود. بهتر است پس از شستشوی روزانه و خشک کردن مو، ساقه آن را با روغن آرگان ماساژ دهید. چند قطره روغن را روی شانه بریزید و مو را شانه بکشید تا تمام بخش های سر به آن آغشته شود.

تقویت مو

روغن آرگان مو را نرم، ابریشمی و درخشنده می‌کند. این روغن یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با گره خوردن مو، جلوگیری از وز شدن آن و پیشگیری از موخوره است. این روغن در انواع محصولات مراقبت از مو، استفاده می‌شود. روش های بسیاری برای به کار بردن روغن آرگان وجود دارد.

بهتر است روغن آرگان را به عنوان یک محصول برای پیشگیری استفاده کنید. اگرچه برای تسریع روند بهبود نیز بسیار موثر است.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۶ ب٫ظ

  2. شایسته

    ۸ دی ۱۳۹۸ در ۱:۳۵ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۸ دی ۱۳۹۸ در ۵:۳۲ ب٫ظ

      ممنون از شما که بخش مد و زیبایی رو دنبال میکنین

      پاسخ

  3. شمس

    ۸ دی ۱۳۹۸ در ۱:۱۳ ب٫ظ

    بسیار عالی وخوب تجربش میکنیم

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۸ دی ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب٫ظ

      ممنون از شما همراه همیشگی مجله دلتا.

      پاسخ

  4. یوسفی

    ۸ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۲ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۸ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…