ماسک عسل و دارچین ؛ درخشان کننده پوست

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای آشنایی با خواص و طرز تهیه ماسک عسل و دارچین این مطلب مجله دلتا را مطالعه کنید.
ماسک عسل و دارچین

ماسک عسل و دارچین

در حالی که داروهای زیادی برای درمان بیماری‌های پوستی تجویز می‌شود اما همه متخصصان بر پیشگیری قبل از درمان تاکید دارند. استفاده از ماسک‌های طبیعی و خانگی یکی از بهترین راه‌های تقویت پوست به شمار می‌رود. به عنوان یکی از محبوب‌ترین ماسک‌های طبیعی که برای درمان آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ماسک عسل و دارچین می‌توان اشاره کرد. در این مطلب مجله دلتا طرز تهیه و طریقه مصرف این ماسک طبیعی را به شما توضیح خواهیم داد.

خواص عسل

عسل مایعی غلیظ و حاوی قند، پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و گلوکز است. استفاده از عسل برای قرن‌ها به عنوان ماده‌ای دارویی و برای مراقبت از پوست رواج داشته است. این ماده برای درمان شوره سر، پسوریازیس، سوختگی و رفع عفونت‌های قارچی به کار می‌رود.

خاصیت دارچین

دارچین مانند یک آنتی باکتری طبیعی عمل کرده و باکتری‌ها را از بین می‌برد. همچنین با افزایش گردش خون، به کاهش قرمزی پوست کمک می‌کند و سبب دریافت اکسیژن بیش‌تر از طریق می‌شود. این ماده حاوی ویتامین‌های گوناگون، زینک، سدیم، آهن، منیزیم و فسفر است. غلظت بالای قند موجود در عسل باعث ایجاد محیطی اسیدی در سطح پوست به وجود آید که سبب توقف رشد باکتری می‌شود.

برای بهره مندن شدن از فواید این دو ماده، استفاده از ماسک دارچین و عسل توصیه می‌شود. در ادامه طرز تهیه و نحوه مصرف آن را به شما می‌گوییم.

ماسک دارچین و عسل

طرز تهیه ماسک عسل و دارچین

مواد لازم

  • ۳ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر دارچین

طریقه مصرف

برای گرفتن نتیجه مطلوب، پیش از به کار بردن ماسک، پوست صورت خود را به خوبی تمیز یا با یکی از محصولات پاک کننده مانند میسلار واتر، پاکسازی کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع پاکسازی پوست، مطلب “پاکسازی صورت چیست؟” را مطالعه کنید.

عسل را کمی گرم کنید تا حالتی رقیق پیدا کند. سپس دارچین را با آن مخلوط کنید. سطح صورت را با این ماسک بپوشانید و پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

نکته: اگر پوستی چرب دارید، می‌توانید چند قطره آبلیموی تازه را به این ترکیب اضافه کنید.

بعد از شست‌وشوی صورت می‌توانید از انواع لوسیون، آبرسان، نرم کننده و روغن‌های گیاهی مانند روغن جوجوبا یا آرگان بهره ببرید.

فواید ماسک عسل و دارچین

 این ماسک خاصیت پاک‌کنندگی دارد و می‌تواند مانند یک تسکین دهنده عمل کند. استفاده از آن، به نرم و درخشان شدن پوست کمک می‌کند. همچنین چربی اضافی، لکه و التهاب را از بین می‌برد.

باکتری‌های موجود در منافذ پوست، از غدد چربی (سبوم) تغذیه می‌کنند و سبب بروز آکنه می‌شوند. دلیل اصلی استفاده از ترکیب این دو ماده با هم، از بین بردن باکتری، جای جوش، مقابله با ایجاد آکنه و التهاب است. این ماسک آلودگی را از منافذ پوست خارج می‌کند.

دارچین و عسل معمولا کم‌تر ایجاد آلرژی می‌کنند، با این حال حتما پیش از آن که از این ماسک استفاده کنید مقدار کمی از این مواد را روی پوست دست بمالید و چنانچه دچار سوزش، التهاب یا خارش نشدید، ماسک را به کار ببرید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ب٫ظ

  2. یوسفی

    ۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

  3. فتحی

    ۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۳۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…