سفرهای داغ در سرمای زمستان

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دزفول یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. درجنوب غربی استان خوزستان قرار گرفته و قدمت آن به زمان ساسانیان می‌رسد. یکی از مقاصد گردشگری برای زمستان 2020 که جاذبه‌های گردشگری متعددی هم دارد.
زمستان 2020

اگر دنبال منطقه‌ای گرم در زمستان سرد هستید، چند پیشنهاد برای شما داریم. قیمت‌ها در فصل زمستان معمولاً پایین‌تر است و اگر علاقمند به سفر با خودروی شخصی هستید، جاده‌ها و خیابان‌های شهرهای توریستی هم خلوت‌تر هستند. اما اگر از سوز سرما و هوای ابری و بارش‌های مکرر زمستان دل خوشی ندارید می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یک مقصد گرم برای سفر زمستان ۲۰۲۰ خود بیابید.

مناطق گرم ایران در زمستان

 مقاصد سفر در زمستان

  • چابهار – سیستان و بلوچستان

    هوای بندر چابهار در زمستان شبیه به بهار است. از رطوبت هوا کاسته می‌شود و هوای شرجی ساحل جای خود را به نسیم و بادهای خنک می‌دهد. شهر چابهار پر است از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی. مردم باصفایی هم دارد که مسافران را راهنمایی می‌کنند. شما می‌توانید از پدیده گلفشان، کوه‌های مینیاتوری و به خصوص ساحل درک هم دیدن کنید. جاهای دیدنی چابهار را در زمستان ۲۰۲۰ از دست ندهید.
    پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با ساحل روستای دَرَک “ساحل درک ؛ پیوند کویر و دریا” را مطالعه کنید.
    ساحل نقره ای چابهار

  • دزفول – خوزستان

    دزفول یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. در جنوب غربی استان خوزستان قرار گرفته و قدمت آن به زمان ساسانیان می‌رسد. یکی از آثار دیدنی آن پل جهان است که روی رود خروشانی بسته شده و یکی از بهترین‌ها در سبک خودش شناخته می‌شود.
    آثار باستانی بی‌نظیری مثل خانه تیزنو، آسیاب رعنا و مسجد جامع و بازار قدیمی دزفول و طبیعت بکر و منحصربه‌فردی مثل دشت لاله‌های واژگون از جاهای دیدنی خوزستان است. یک دره هیجان‌انگیز هم در اطراف شهر وجود دارد به نام ” دره توبیرون ” که در نتیجه هزاران سال فرسایش آبی در کوه و تپه‌ها به وجود آمده و می‌تواند یک مقصد هیجان‌انگیز برای گردشگران باشد.
    منطقه چال کندی در دزفول

  • بندرعباس – هرمزگان

    بندرعباس شهر ساحل و آفتاب است. به جزیره‌های اطراف به راحتی دسترسی دارد و محلی است برای بازارهای هیجان‌انگیز. مرکز خریدهایش قیمت‌های مناسبی هم دارد. مجتمع‌های تجاری سیتی سنتر، زیتون، سرو و رویال می‌توانند مقصدی عالی برای پاساژگردی باشند. چندین بازار محلی هم وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها سوغاتی‌های خانگی و محصولات دست‌ساز تهیه کنید.
    طبیعت و مکان‌های تاریخی نیز مانند چشمه آب گرم گنو، حمام گله‌داری و عمارت کلاه فرنگی از معروف‌ترین دیدنی‌های این شهر هستند. فراموش نکنید حتماً در سفر به این شهر قلیه ماهی و قوزی گوشت را امتحان کنید.
    هرمزگان

  • مشهد – خراسان

    خیلی از ما فقط به قصد زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر می‌کنیم. اما قضیه از این قرار است که این شهر زیارتی جاذبه‌های توریستی بسیاری هم دارد که آبشار آبگرم یکی از آن‌هاست. خیلی از گردشگران برای سفرهای زمستان ۲۰۲۰ مقصد آبشار آبگرم مشهد را انتخاب کرده‌اند. تنها آبشار ایران که آب گرمی دارد و دمای آن به حدود ۴۰ درجه هم می‌رسد! این آبشار در حدود ۵ کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری قرار دارد و در نزدیکی روستای آبگرم می‌توانید سراغ آن بروید.
    آب گرم مشهد

  • تفت – یزد

    تفت به خاطر قرار گرفتن در دامنه شیرکوه، آب‌و‌هوای خنک اما نه خیلی سرد دارد. بافت کلی شهر از باغ و خانه‌های قدیمی تشکیل شده و اگر کمی به برف علاقمند باشید در اطراف شهر محلی برای اسکی و برف بازی هم وجود دارد.
    باغ صدری، آتشکده چم و روستای سخوید از جاهای دیدنی در شهر تفت است و حال و هوای تاریخی دارد. آبشار و تفرجگاه درگهان نیز به دلیل داشتن محیطی بکر و طبیعی و همچنین یک آبشار زیبا در دسته مکان‌های دیدنی برای سفر در زمستان ۲۰۲۰ قرار دارد.
    برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی در مجله دلتا به صفحه گردشگری مراجعه کنید.
    شهر تفت یزد

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۲۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. آدینه

    ۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۱۶ ب٫ظ

      سپاس 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…