بادام هندی ؛ آجیل پرخاصیت

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بادام هندی آجیل پرخاصیت و دوست پوست و موی شما است. خواص بادام هندی را در صفحه سلامتی مجله دلتا بخوانید.
خواص-بادام-هندی

بادام هندی یک آجیل خوشمزه و پرطرفدار است. شاید همین حالا دل‌تان هوس خوردن بادام هندی کرده باشد، آن هم با آن سر و شکل تازه، ترد و خوشمزه‌اش. درباره خواص بادام هندی چه می‌دانید؟ مجله دلتا شما را به خوردن یک کاسه آجیل متنوع و خوشمزه دعوت می‌کند البته به همراه بادام هندی پرخاصیت. با ما همراه باشید.

خواص بادام هندی

طبع بادام هندی ؛ آجیل پرخاصیت 

بادام هندی درختی گرمسیری و همیشه سبز است. این درخت می‌تواند تا ۱۴ متر رشد کند. طبع بادام هندی گرم و خشک و به جرأت می‌توان گفت که یک آجیل پرطرفدار است. بادام هندی در واقع نوعی مغز از خانواده Anacardiaceae است؛ انبه و پسته نیز از همین خانواده محسوب می‌شوند. این آجیل خوش رنگ و لعاب در اصل به سواحل شمال شرقی برزیل تعلق دارد.

بادام هندی یک آجیل بسیار مغذی و سرشار از پروتئین است. مواد معدنی موجود در آن مس، کلسیم، منیزیم، ‌آهن، فسفر، پتاسیم و زینک (روی) است. این ماده خوشمزه را می‌توان به عنوان یک میان وعده کامل غذایی مصرف کرد. در ادامه درباره فواید و خواص این آجیل پر خاصیت بیشتر صحبت می‌کنیم.

خاصیت بادام هندی

خواص بادام هندی در طب سنتی 

درباره خاصیت بادام هندی چه می‌دانید؟ یک کاسه بادام هندی ترد و خوشمزه این خاصیت‌ها را دارد:

  • فواید بادام هندی برای لاغری

بادام تلخ و خانواده آن مثل بادام زمینی یا بادام هندی یک منبع غذایی غنی و سرشار از چربی مفید و فیبر است. هر ۳۰ گرم بادام هندی حدود ۱۶۰ کالری دارد که می‌تواند به عنوان یک میان وعده غذایی شما را سیر نگه دارد و باعث کاهش وزن و لاغری شود.

  • خواص بادام هندی در بارداری

بادام هندی در دوران بارداری به عنوان یک قرص و ویتامین طبیعی شناخته می‌شود؛ حدود ۳۰ گرم از این آجیل حاوی بیش از ۴ گرم پروتئین، ۹ گرم کربوهیدرات و ۱۳ گرم چربی سالم، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید و لازم برای رشد جنین است؛ بنابراین در طول دوران بارداری یا شیردهی مصرف آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

بادام هندی

  • بادام هندی و یبوست

میزان بالای فیبر در بادام هندی، یبوست و اسهال را به خصوص در دوران بارداری کاهش می‌دهد؛ بنابراین مصرف این آجیل با فیبر طبیعی را فراموش نکنید.

  • خاصیت بادام هندی در کنترل دیابت

بادام هندی حاوی مقدار اندک قند که باعث می‌شود تا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کاهش پیدا کند. البته بادام هندی در عین حال کلسترول بد هم دارد.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره درمان دیابت با آجیل ” آجیل شفابخش برای دیابتی ها ” را مطالعه کنید.

  • بادام هندی و فشار خون

این آجیل مانند پسته منبع غنی از آهن است که نقش اساسی در انتقال اکسیژن به سراسر بدن را دارد. بادام هندی یک دیورتیک طبیعی است . پتاسیم و منیزیم موجود در این آجیل برای درمان فشار خون بالا، کلسترول و چربی خون بسیار مفید است.

  • خواص بادام هندی برای پوست و مو

مس و آهن موجود در این آجیل مانند فندق باعث جوان شدن پوست و از بین رفتن چروک‌ها می‌شود. این آجیل از سرطان پوست جلوگیری می‌کند. سلنیوم موجود در بادام هندی برای درمان جوش‌های پوستی و آکنه مفید است. مس موجود در بادام هندی باعث تقویت و رشد مو می‌شود. اگر مشکل ریزش یا سفیدی مو دارید، این آجیل را به صورت روزانه مصرف کنید.

بادام هندی

مضرات بادام هندی 

اگزالات موجود در این آجیل در صورت مصرف بیش از حد منجر به تجمع و کریستاله شدن در بدن و در نتیجه سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره خواص انواع آجیل ” پیشگیری از بیماری قلبی با مصرف آجیل ” را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. خالد

    ۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۴۲ ب٫ظ

    عالی 🌹

    پاسخ

  2. خالد

    ۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۴۲ ب٫ظ

    عالی 🌹

    پاسخ

  3. خالد

    ۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۴۲ ب٫ظ

    عالی 🌹

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۰۵ ب٫ظ

  5. مهدی فراهانی

    ۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۳۲ ب٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

  6. سعدی

    ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۲۰ ب٫ظ

  7. فتحی

    ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…