انواع کاشت ناخن

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاشت ناخن سبب افزایش زیبایی و به شیوه‌های گوناگونی انجام می‌شود.
کاشت ناخن

ناخن، علاوه بر زیبایی دست ها تاثیر زیادی در افزایش اعتمادبه‌نفس و جذابیت ظاهری بانوان دارد. این عضو، از کراتین تشکیل شده است و سلامتی آن نشانه‌ای از وضعیت عمومی بدن است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف اقدام به کاشتن ناخن می‌کنند. در این مطلب مجله دلتا پرکاربردترین شیوه کاشت ناخن را به شما معرفی می‌کنیم.

کاشت ناخن چیست ؟

افراد ممکن است به دلیل پوشاندن ظاهر ناخوشایند، ضعیف و شکننده بودن ، زیبا کردن و یا افتادن ناخن طبیعی تمایل به کاشت ناخن داشته باشند. برای این کار باید به افراد متخصص مراجعه کرد. کاشتن ناخن انواع مختلف و هر روش محاسن و معایب خود را دارد. در ادامه هر کدام از این روش‌ها را به شما توضیح خواهیم داد.

  • ناخن پودری
  • کاشت قالبی ناخن
  • ژلیش ناخن
  • کاشتِ ناخن ترکیبی

انواع مدل کاشت ناخن

کاشت قالبی ناخن

کاشت قالبی

در این روش مواد کاشت را با ظرافت روی قالب‌های آماده می‌ریزند. پس از زدن مواد ضد قارچ و چسب روی سطح ناخن (صدف ناخن) قالب را روی آن قرار داده سپس قالب را از مواد جدا می‌کنند. بعد از محکم شدن مواد کاشت، سایر کارهای مورد نیاز را روی ناخن انجام می‌دهند و آن را طراحی می‌کنند.

کاشت ناخن با قالب شیشه ای
  • معایب

در این روش مواد زیادی به کار می‌رود، لایه کاشته شده شکننده، غیر طبیعی و بسیار ضخیم خواهد بود. احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی در این شیوه بالا است.

  • مزایا

کاشتن ناخن به این روش در زمان کوتاه‌تری نسبت به سایر روش‌ها صورت می‌گیرد و ظاهری یکسان روی تمام ناخن‌ها ایجاد می‌شود.

nail art ht jpo انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن پودری

در کاشتِ ناخن پودری در صورت تمایل به داشتن ناخن‌هایی بلند یا کوتاه بودن ناخن طبیعی، با چسباندن تیپ (ناخن مصنوعی) به بالای ناخن و زدن ضد قارچ، کار آغاز می‌شود. مواد کاشت با ضربه‌‎های آرام روی ناخن زده شده و با سوهان کاری دقیق و حرفه‌ای فرم‌دهی می‌شود.

کاشت ناخن پودری
  • معایب

 این روش زمانبر است و احتمال دارد ناخن‌ها شبیه به هم نباشند.

  • مزایا

حالتی کاملا طبیعی دارد. می‌توان کاشت را ترمیم  و هر بار طرحی جدید برای آن انتخاب کرد.

ژلیش ناخن

ژلیش ناخن

ژلیش ناخن به روشی گفته می‌شود که در آن بعد از زدن ضد قارچ، با مواد و لاک‌های ژلی روی ناخن طبیعی را طراحی می‌کنند. برای خشک شدن ناخن آن را داخل دستگاه UV قرار می‌دهند. این شیوه شبیه کاشت پودری است، با این تفاوت که نتیجه کار در روش ژلیش ناخن براق‌تر است.

تصاویر کاشت ناخن
  • معایب

دوام کم‌تری نسبت به کاشت پودری دارد. ممکن است در صورت داشتن حساسیت، باعث ایجاد اگزما شود.

  • مزایا

روش ژلیش نیاز به سوهان کشی ندارد و به صورت لایه‌ای ظریف و طبیعی روی ناخن قرار می‌گیرد. ترمیم ناخن تا زمانی که ناخن آسیب ندیده و سالم است صورت می‌گیرد و بخش‌های انتهایی که رشد کرده است با مواد کاشت پوشانده می‌شود.

کاشت ناخن میکس

کاشت میکس

در این روش، به همان شیوه کاشت ناخن پودری کار را جلو می‌برند و در انتها یک لایه مواد ژلیش را روی ناخن می‌زنند و داخل دستگاه UV قرار می‌دهند تا خشک شود.

اگر پس از اطمینان به نداشتن حساسیت نسبت به مواد کاشت، اقدام به کاشتن ناخن توسط یک فرد حرفه‌ای کردید، باید به خوبی از ناخن‌ها مراقبت کنید تا سبب ایجاد قارچ و عفونت نشود.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۵ ب٫ظ

  2. صلابت

    ۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۷:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…