عرق دارچین و این همه خاصیت!

۷
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عرق دارچین را دست کم نگیرید. عصاره دارچین مثل عرق نعناع مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند.
خواص عرق دارچین

دارچین را با آن عطر و طعم دلپذیرش باید پادشاه ادویه‌ها بدانیم. عصاره این ادویه خواص زیادی برای سلامت بدن دارد، این عرق گیاهی مثل عرق نعناع مشکلات مربوط به روده و معده را برطرف می‌کند. اگر نفخ شکم دارید، عرق دارچین را فراموش نکنید. صفحه سلامتی مجله دلتا این بار درباره خواص عرق دارچین برای سلامتی با شما سخن می‌گوید، با ما همراه باشید.

طبع عرق دارچین 

دارچین و عصاره آن از نظر طب سنتی، طبیعتی گرم و خشک دارد. این ادویه بعد از فلفل و زردچوبه یکی از ادویه‌های پرطرفدار و محبوب جهان است. در قرون وسطی از عصاره این گیاه برای درمان سرفه و گلودرد استفاده می‌شده است.

عرق دارچین

خواص عرق دارچین در طب سنتی 

عرق دارچین چه خواصی دارد؟ از لاغری با دارچین و عسل یا سیب و دارچین که بگذریم باید بگوییم که عرق دارچین هم مثل عرق کاسنی و دیگر عرقیات گیاهی یک ماده لاغر کننده است. البته خواص عرق دارچین بیشتر از این حرف‌ها است. در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • خواص عرق دارچین برای لاغری

عرق دارچین برای لاغری یک ادویه بسیار مفید است. مصرف روزانه عرق دارچین، سوخت و ساز بدن را افزایش و اجازه می‌دهد تا چربی‌های اضافی بدن با سرعت بیشتری آب شوند. انتخاب کیک سیب و دارچین البته به صورت کم شکر می‌تواند یک عصرانه خوشمزه و رژیمی مناسب برای همه افراد باشد.

  • خواص عرق دارچین برای دیابت

همان‌طور که می‌دانید، دارچین یک ادویه قوی و ضد دیابت است که می‌تواند میزان قند خون را کنترل کند، در نتیجه برای افراد مبتلا به دیابت گزینه بسیار مناسبی است. اگر دیابت نوع ۲ دارید، دمنوش دارچین یا عرق دارچین را به صورت روزانه مصرف کنید.

  • سلامت قلب

کلسیم و فیبر موجود در عرق دارچین بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند؛ اگر مشکل قلبی یا فشار خون دارید، عرق دارچین مصرف یا از این ادویه در غذاهای مختلف استفاده کنید.

  • درمان آلزایمر با عرق دارچین

عصاره و عرق دارچین فعالیت مغز را افزایش می‌دهد؛ از این‌ رو برای تقویت حافظه در کنار زردچوبه از این ادویه و عرق گیاهی آن استفاده کنید. عرق دارچین برای کاهش فشارهای عصبی هم گزینه بسیار مناسبی است.

  • خواص عرق دارچین برای پوست

عرق دارچین جریان خون را تسهیل می‌بخشد. جریان خون مناسب هم باعث اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن از جمله پوست می‌شود. شما می‌توانید از این ادویه ضدالتهاب و عصاره آن در ماسک‌های خانگی استفاده کنید.

  • درمان سرماخوردگی

یکی دیگر از فواید عرق دارچین خاصیت ضد التهابی آن است. این ادویه مفید، گرفتگی عضلات و درد ناشی از آن را تسکین می‌بخشد، اگر سرفه، گلو درد یا سردرد ناشی از عفونت یا سرماخوردگی دارید، از عرق دارچین یا دمنوش گیاهی آن استفاده کنید.

  • رفع سوء هاضمه و بی اشتهایی

حتما شما هم دچار بی‌اشتهایی عصبی شده‌اید، عرق دارچین مثل عرق نعناع می‌تواند نفخ، بی‌اشتهایی و مشکلات دستگاه گوارش را برطرف کند. دارچین برای رفع حالت تهوع، استفراغ، دل درد، اسهال و نفخ نیز یک ادویه بسیار مفید است.

  • خواص عرق دارچین برای زنان

این ادویه در کنار هل و زنجبیل و دیگر دمنوش‌ها و عرقیات گیاهی دردهای شکمی ناشی از قاعدگی خانم‌ها را تسکین می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه تاثیر بی‌نظیر سرکه سیب بر ویروس کرونا!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۴۱ ق٫ظ

  6. فاطمه زهرا

    ۹ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۴۹ ب٫ظ

    میدونستم هههه??????

    پاسخ

  7. مسعود

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۵۷ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…