۳ ماسک خانگی برای درمان جای جوش

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای از بین بردن جای جوش در این مطلب مجله دلتا چند شیوه خانگی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
از بین بردن جای جوش

از بین بردن جای جوش

جوش یا آکنه به دلایل زیادی روی سطح پوست به وجود می‌آید و در بیش‌تر مواقع ظاهری  ناخوشایند دارد. درمان و رفع آکنه روش‌های زیادی دارد. در این مطلب مجله دلتا روش‌های خانگی برای از بین بردن جای جوش را به شما خواهیم گفت.

ماسک خیار

ماسک خیار

خیار سرشار از ویتامین C و اسیدهای مفیدی است که سبب می‌شود التهاب ناشی از جای جوش کاهش یابد. علاوه بر از بین بردن جای جوش، پف زیر چشم و سوختگی را رفع می‌کند.

خیار، کلاژن ساز است. این عنصر به عنوان یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های مفید برای ساخت سلول‌های پوست شناخته می‌شود.

از آنجا که بخش بیش‌تر خیار را آب تشکیل می‌دهد، نوشیدن آب خیار یا به کار بردن آن به شکل ماسک صورت، سبب می‌شود چربی‌های سطح پوست به خوبی کنترل شود.

  • خیار را رنده و آب آن را جدا کنید و با استفاده از پنبه روی بخش‌هایی از پوست که آکنه دارد بمالید. بعد از گذشت نیم ساعت صورت خود را با آب خنک شستشو دهید.

ماسک عسل

ماسک عسل برای رفع آکنه

به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی عسل، می‌توانید هر شب از این ماده برای رفع جای جوش استفاده کنید. عسل التهاب را کاهش می‌دهد و لکه‌های قرمز ناشی از وجود آکنه را محو می‌کند. یکی از فواید به کار بردن عسل برای درمان جای جوش سازگاری آن با انواع پوست‌های مختلف است.

  • عسل را به روش بن‌ماری (حرارت دهی غیرمستقیم) گرم و روی صورت پخش کنید. بعد از گذشت ۲ تا ۳ ساعت، صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک گوجه فرنگی

از بین بردن جای جوش با ماسک گوجه

آنتی تیروسیناس و آنتی اکسیدان موجود در گوجه به سفت و روشن شدن پوست، مقابله با چروک و از بین بردن جای آکنه کمک می‌کند. گوجه فرنگی PH و چربی پوست را متعادل می‌سازد و با ترمیم بافت آسیب دیده، سبب محو شدن جای جوش صورت می‌شود.

  • می‌توانید ۲ تا ۳ بار در هفته، برش‌های گوجه را به طور مستقیم روی پوست به کار ببرید یا آن را با سایر روغن‌های گیاهی از جمله جوجوبا یا آرگان ترکیب کنید و پس از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. این دو روغن، به سرعت جذب پوست می‌شوند و با پر کردن منافذ پوست از تجمع آلودگی که از مهم‌ترین دلایل ایجاد جوش است جلوگیری می‌کنند.

به طور مرتب صورت خود را پاکسازی و لایه‌برداری کنید تا ذرات آلودگی، باکتری، عفونت و سلول‌های مرده از سطح پوست زدوده و از ایجاد جوش و لکه‌های ناشی از آن جلوگیری شود.

پیش از به کار بردن هر یک از روش‌های گفته شده، با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است بروز آکنه با یک بیماری داخلی یا حساسیت پوستی مرتبط باشد.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…