روش استفاده از روغن رزماری برای مو و ابرو

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روغن رزماری برای تقویت ابرو، جلوگیری از ریزش مو و شوره سر مناسب است.

رزماری گیاهی شفابخش است که از گذشته تا کنون در مصارف آشپزی، سلامتی، بهداشتی و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارای انواع گوناگونی از جمله اسانس غلیظ، عصاره و روغن است که می‌توانید به عنوان داروی خانگی آن را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. در سال‌های اخیر روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه ابرو و پوست به کار می‌رود. در این مطلب از دلتامگ نحوه مصرف روغن رزماری برای مو را به شما خواهیم گفت.

طریقه مصرف روغن رزماری

روغن رزماری سلول‌های پوست را تحریک می‌کند و باعث رشد مو می‌شود. از مهم‌ترین خواص آن می‌توان به ضد التهاب بودن، تقویت سیستم عصبی و بهبود گردش خون اشاره کرد. افزایش گردش خون سبب می‌شود فولیکول‌های مو به خوبی تغذیه شوند و احتمال ریزش مو کاهش یابد. در ادامه چند روش استفاده از روغن رزماری برای مو را به شما خواهیم گفت.

  • روغن رزماری برای موهای چرب

بعد از استحمام حدود ۵ قطره از این روغن را روی بخش‌های مختلف پوست سر بریزید و با انگشتان خود به آرامی ماساژ دهید. در صورت تمایل می‌توانید برای تقویت ساقه‌های مو و جلوگیری از شکنندگی آن‌ها، چند قطره روغن جوجوبا یا نارگیل را به روغن رزماری اضافه و بعد از ماساژ دادن ساقه مو با این مواد، حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس سر خود را بشویید. البته شستن سر اختیاری است و می‌توانید اجازه دهید روغن روی مو بماند. رزماری خاصیت ضد باکتریایی دارد و استفاده از آن به این صورت، مانع رشد قارچ، باکتری و ایجاد شوره می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  موهای خود را در خانه هایلایت کنید

روغن رزماری برای موهای خشک

  • روغن رزماری برای موهای خشک

برای بهره گرفتن از فواید روغن رزماری می‌توانید آن را با شامپو یا نرم‌کننده موی سر ترکیب کنید. این روش برای موهای خشک مناسب است و چربی مورد نیاز ساقه‌های مو را تامین می‌کند. مقدار کمی از این روغن، حدود ۴ تا ۵ قطره را در قوطی شامپو بریزید و با هم مخلوط کنید، سپس موی خود را با آن شست و شو دهید.

برای گرفتن نتیجه، توصیه می‌شود این شیوه را یک تا دو بار در هفته تکرار کنید.

  • روغن رزماری برای ابرو

یکی از روش‌های پر پشت کردن ابرو و تقویت ریشه آن، استفاده از روغن رزماری است. یک قطره رزماری را روی گوش پاک‌کن بریزید و به تمام ابرو بمالید؛ سپس آن را به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. این‌کار را هر شب تکرار کنید تا به مرور شاهد تقویت ابروی خود شوید.

مراقب باشید بیش از مقدار گفته شده از روغن رزماری استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد خارش، التهاب و تحریک‌پذیری پوست سر شود.

پیش از به کاربردن آن، حتما با پزشک مشورت کرده و حساسیت‌های پوستی خود را نیز در نظر بگیرید تا دچار آلرژی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …