گل مغربی و خواص درمانی آن

۳
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گل مغربی یک گیاه پرخاصیت است. عصاره این گل زیبایی پوست و مو را دو چندان می‌کند؛ خواص گل مغربی را در مجله دلتا بخوانید.
خواص-گل-مغربی

چرا گل مغربی؟ یک گیاه خاص و متفاوت که خواص زیبایی و درمانی بسیاری دارد. گل مغربی به درمان التهاب، بهبود سریع زخم‌ها، لک‌های پوستی و عفونی بدن کمک می‌کند. اهمیت این گل تا جایی است که عصاره و روغن و قرص و کپسول گیاهی آن هم در طب سنتی و صنعت داروسازی جایگاه خاص خودش را پیدا کرده است. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص شگفت‌انگیز گل مغربی بیشتر بدانید.

روغن گل مغربی

گل مغربی 

گل مغربی با نام عمومی Evening primrose یک گیاه دو ساله به ارتفاع حداکثر ۱/۵ متر است که برگ‌هایی بزرگ، ساده و دندانه‌دار دارد. گلبرگ‌های این گیاه درشت، قیفی شکل و به رنگ زرد روشن است.

ریشه گل مغربی از آمریکای شمالی است؛ چون این گل هنگام غروب شکفته می‌شود، به آن گل مغربی می‌گویند. از عصاره گلبرگ‌های این گیاه روغن خالصی به دست می‌آید که خواص درمانی بسیاری دارد.

قرص گل مغربی

خواص گل مغربی 

گل مغربی مانند گیاهان دارویی دیگر خواص شگفت‌انگیزی دارد، از زیبایی پوست و برطرف کردن بیماری‌های مو گرفته تا خواص درمانی بی‌نظیر و بی‌شمار؛ با ما همچنان همراه باشید.

  • گل مغربی و لاغری

ماده فعال ضد چاقی در عصاره گل مغربی “پریموز ” است که به تنظیم و کنترل وزن کمک می‌کند؛ البته خواص درمانی روغن گل مغربی برای چاقی و لاغری افراد نیاز به بررسی و مطالعات بیشتری دارد. برای این منظور، شما می‌توانید از قرص و کپسول گل مغربی استفاده کنید.

  • گل مغربی و کاهش کیست تخمدان

قبل از قاعدگی زنان، علائمی مانند افسردگی، نفخ، حساس شدن و آسیب‌پذیری دارند، دمنوش گل مغربی مانند گل گاو زبان و اسطوخودوس و دیگر دمنوش‌های گیاهی این مشکل خانم‌ها را برطرف می‌کند. در واقع گل مغربی تسکین‌دهنده علائم سندروم قبل از قاعدگی و مشکلات رحم مثل کیست و عفونت تخمدان است.

گل مغربی

  • کاهش علائم یائسگی

یکی از مهم‌ترین علائم یائسگی خانم‌ها گر گرفتگی‌های مکرر است. دمنوش گل مغربی مانند گل ساعتی گر گرفتگی و درد سینه خانم‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از عصاره این گیاه بسیاری از مشکلات جنسی آقایان را برطرف می‌کند.

  • کاهش درد استخوان‌

درد استخوان‌ها معمولا نتیجه اختلال مزمن التهابی معروف به روماتیسم مفصلی است. اسید لینولنیک موجود در روغن گل مغربی به کاهش درد مفاصل کمک می‌کند.

  • سلامت قلب

روغن گل مغربی با خواص ضد التهابی‌اش کلسترول خون را کاهش می‌دهد. اگر مشکل قلبی دارید، عصاره این گیاه را امتحان کنید.

  • روغن گل مغربی و ریزش مو

بگذارید از خواص زیبایی عصاره این گلبرگ‌های زیبا شروع کنیم. روغن گل مغربی یک مکمل غذایی عالی برای پوست و مو است که سرشار از اسیدهای چرب ضروری است. این روغن گیاهی مثل روغن خردل از ریزش مو ناشی از عملکرد ضعیف غده تیروئید جلوگیری می‌کند و باعث نرمی و درخشندگی موها می‌شود.

  • گل مغربی ضد آکنه و جوش

عصاره گل مغربی مانند گیاه اسطوخودوس باعث کاهش التهاب پوستی، عفونت و زخم‌های ناشی از آن می‌شود. استفاده از روغن گل مغربی رطوبت پوست را به خصوص در ناحیه لب‌ها حفظ می‌کند.

روغن گل مغربی

عوارض مصرف قرص و کپسول گل مغربی 

چه کسانی نباید از قرص و کپسول گل مغربی استفاده کنند؟ افرادی که از داروهای افزایش دهنده خونریزی مانند آسپرین، کلوپیدوگرل و وارفارین استفاده می‌کنند، باید در مصرف این گیاه دقت بیشتری داشته باشند. همچنین مصرف همزمان این دارو با داروهای ضد تشنج توصیه نمی‌شود.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۷:۲۸ ق٫ظ

  2. روزبهاني

    ۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۲۴ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  3. سعدی

    ۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…