نکاتی درباره انتخاب رنگ رژ لب

۴
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رنگ رژ لب تاثیر زیادی در ایجاد جذابیت آرایش چهره دارد. در ادامه شما را در انتخاب رنگ مناسب راهنمایی می‌کنیم.
رنگ رژ لب

رنگ رژ لب

رژ لب یکی از لوازم آرایشی پر کاربرد است که بیش‌تر افراد حتی اگر آرایش نکنند نیز از آن استفاده می‌کنند. انتخاب رنگ مناسب رژ تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد که در این مطلب مجله دلتا شما را در انتخاب بهترین رنگ راهنمایی می‌کنیم.

رژ لب در رنگ و انواع گوناگونی تولید می‌شود که انتخاب هر کدام جلوه‌ای متفاوت به آرایش شما می‌بخشد. انتخاب رنگ رژ با توجه به تناژ پوست، لباس و موقعیت متغییر است.

رنگ پوست

تعیین رنگ پوست

زیر نور طبیعی به پوست صورت خود نگاه کنید. از میان سفید، سبزه، گندمی، برنز و … در کدام دسته‌بندی قرار دارید؟

پوست سفید: این افراد پوستی شفاف و روشن دارند. پوست سفید در برابر نور خورشید به سرعت می‌سوزد، ملتهب و خشک می‌شود. معمولا رنگ موی آن‌ها روشن است.

پوست روشن: به پوست‌های کم‌رنگ گفته می‌شود که با قرار گرفتن در برابر آفتاب برنزه می‌شوند.

پوست سبزه و گندمی: چهره افراد را گرم‌تر نشان می‌دهد. با قرار گرفتن در برابر آفتاب رنگ پوست آن‌ها تغییر نمی‌کند.

پوست برنز و تیره: رنگ پوست افراد برنزه حتی در زمستان نیز تیره است، هیچ وقت دچار آفتاب سوختگی نمی‌شوند و در بیش‌تر مواقع رنگ موی تیره دارند.

رژ لب نارنجی کمرنگ

رنگ رژ لب مناسب پوست سفید و روشن

رنگ‌های صورتی، هلویی، بژ , نارنجی کم رنگ که تفاوت زیادی با رنگ پوست ایجاد نمی‌کنند برای این افراد مناسب است.

اگر می‌خواهید لب‌های شما کوچک‌تر به نظر برسد سایه‌های تیره مانند قرمز، زرشکی و آلبالویی را انتخاب کنید و از رنگ‌های روشن برای بزرگ‌تر نشان دادن کمک بگیرید.

رژ لب های مات باعث می‌شوند لب باریک دیده شود و هرچه رژ لب براق‌تر باشد، لب را پهن‌تر نشان می‌دهد.

رژ زرشکی

پوست سبزه و گندمی و رنگ رژ لب مناسب آن

پیشنهاد ما برای این افراد استفاده از رنگ‌های بنفش، قرمز تیره، نارنجی پر رنگ و قهوه‌ای روشن است. هر یک از طیف‌های مختلف این چند رنگ را روی مُچ دست خود بمالید و اختلاف رنگ آن را با پوست بسنجید و رنگی که کم‌ترین اختلاف را دارد انتخاب کنید. مگر اینکه بخواهید تضاد زیادی در سبک خاصی از آرایش به وجود آورید.

رژ مناسب پوست تیره

پوست برنز و تیره

رنگ‌های برجسته مانند صورتی پر رنگ، قرمز تیره، برنزه، مسی و  مرجانی جلوه زیبایی به چهره افرادی با پوست برنزه و تیره می‌دهد. اگر صورتی با برجستگی‌های زیاد دارید می‌توانید از رنگ‌های قهوه‌ای تیره، گردویی، کاراملی و شرابی برای کاهش برجستگی استفاده کنید.

رژ لب قرمز

تاثیر رنگ‌ رژ لب در ظاهر

قرمز: رژ لب قرمز، رنگی کلاسیک و محبوب بیش‌تر بانوان است. رنگ قرمز، زرشکی، آلبالویی و شرابی، چهره را جوان‌تر و شاداب نشان می‌دهد. این رنگ برای دورهمی، عروسی و مهمانی‌های رسمی توصیه می‌شود.

85210 نکاتی درباره انتخاب رنگ رژ لب

نارنجی: رنگ نارنجی، آجری، مسی و سایر رنگ‌های هم خانواده براقی و سفیدی دندان‌ها را برجسته می‌کنند و مناسب استفاده روزمره است.

رژ صورتی

صورتی: رنگ صورتی برای آرایش لایت، مهمانی‌ها و استفاده روزانه مناسب است. چهره را دخترانه جلوه می‌دهد و با آرایش تیره چشم قابل ست کردن است.

رژلب بنفش

بنفش: رژ لب بنفش سبب می‌شود فرد ظاهری شیک و خاص داشته باشد. رنگی مایل به سردی است و ترکیب مناسبی برای ایجاد تعادل در آرایش است.

رژ لب کالباسی

خنثی: اگر به آرایش چشم دودی (اسموکی) علاقه دارید رژ لب‌های رنگ خنثی مانند کرم، گلبهی و کالباسی انتخاب مناسبی برای آرایش لب است. این رنگ به بزرگ دیده شدن لب‌ها کمک می‌کند.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۶ ب٫ظ

  3. فتحی

    ۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

  4. سعدی

    ۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…