امسال چگونه خانه دار شویم؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 امسال چگونه خانه دار شویم؟ این یک سئوال جدی است و نه آرزویی دست نیافتنی! برغم رکود چند ساله بازار مسکن ، بسیاری از کارشناسان و فعالان بخش مسکن معتقدند:اکنون زمان خوبی برای خانه دارشدن است چرا که قیمت خانه در این چند سال یکباره افزایش نیافته است و بیشتر ازاین هم کاهش نخواهد یافت.

4 10 امسال چگونه خانه دار شویم؟

همزمان با ادامه رکود بازار مسکن ، هم اکنون برای کسانی که می خواهند خانه دار شوند ، بهترین فرصت است زیرا ، فروشندگان  خانه  ازخریداران بیشتر است و سنگین شدن کفه عرضه نسبت به تقاضا، به سود خریداران واقعی است، نه  سوداگران  و بورس بازانی که می خواهند از مسکن کالای سرمایه ای بسازند.

 برای این که  پاسخ به سئوال اصلی این نوشتار یعنی چگونه خانه دار شویم؟ بایدبه  وضعیت تسهیلات خرید مسکن و اقدامات دولتی در این زمینه نگاهی بیندازیم

به گزارش مجله دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، طی چند سال گذشته دولت اقدامات زیادی برای رونق بازار مسکن همچون افزایش سقف وام مسکن (افتتاح حساب صندوق پس انداز مسکن یکم ) و افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن (از محل اوراق)و … انجام داد.

براین اساس ، تسهیلات اوراق خرید مسکن برای مجرد‌ها نیز که پیشتر، در تهران، ۷۰ میلیون تومان بود ، با تصویب شورای پول و اعتبار، به ۹۰ میلیون تومان شامل (۶۰ میلیون تومان تسهیلات اوراق، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بدون نیاز به خرید اوراق) افزایش یافت .

سپرده گذاری زوج ها

بنابراین این گزارش ، هریک از زوج ها باید مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به مدت یکسال در بانک مسکن سپرده ‌گذاری تا بتوانند ازمبلغ یک ‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات خرید  روی یک پلاک ثبتی استفاده کنند .اقساط این وام ماهانه مبلغ یک میلیون و ۸۷۲ هزار تومان است که زوج ها پرداخت می کنند.

دریافت تسهیلات بدون سپرده گذاری

همچنین  برای دریافت تسهیلات بدون سپرده گذاری جدا از آنکه اوراق را باید از بورس خریداری کرد لازم است مبلغی جداگانه  پرداخت شود. بطور مثال ، برای  دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ، هرماه باید حداقل یک ‌میلیون و ۶۷۲ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومانی قسط پرداخت شود .که درواقع با حقوق کارمندی و کارگری پرداخت اقساط امکان نخواهد داشت .

2 26 امسال چگونه خانه دار شویم؟

این در حالی است که به تازگی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، از افزایش تسهیلات مسکن تا ۲۰۰ میلیون تومان خبر داده است که هنوز  خبری از آن نیست.به ‌نظر می‌رسد که درصورت توافق وزارت راه و بانک مسکن،  معدودی ازافراد بتوانندبا استفاده  ازاین تسهیلات خانه دار شوند.

یک نظر

  1. محمد

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

    کاش میتوانستم خانه دارشوم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…