درمان صرع با ۷ دمنوش گیاهی

۵
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دمنوش ضد صرع! بله درست شنیدید. دمنوش های گیاهی می‌توانند حملات تشنج را کاهش دهند. بگذارید خودمانی تر بگوییم: با این 7 نوشیدنی گیاهی دیگر غش نمی‌کنید! مجله دلتا را ورق بزنید.
درمان -گیاهی-صرع

درمان صرع با نوشیدنی یا همان دمنوش‌های گیاهی امکان‌پذیر است. درباره درمان گیاهی صرع چه می‌دانید؟ این بار طب سنتی به کمک بیماری صرع و حملات ناشی از آن می‌آید. حتما شما هم مشتاق هستید که بدانید کدام دمنوش‌های گیاهی می‌توانند ضد حملات صرع و تشنج عمل کنند؟ با مجله دلتا همراه باشید.

صرع

بیماری صرع ( حمله تشنج یا غش ) 

صرع یا همان تشنج یک زلزله کوچک در مغز است؛ اختلال مغزی که در آن سلول‌های عصبی یا نورون‌ها، پیام‌های غیرطبیعی دریافت می‌کنند؛ در نتیجه این اختلال عصبی در مغز باعث می‌شود که سطح هوشیاری فرد کم شود و حملات ناگهانی به بیمار دست دهد. درواقع بیماری صرع اسپاسم‌های عصبی یا تخلیه شارژ‌های الکتریکی عصبی است که بر اثر اختلال در سیستم مرکزی اعصاب ایجاد می‌شود. علت و علائم تشنج چیست؟ کدام نوشیدنی‌ها می‌توانند به درمان صرع و کاهش این حمله‌های ناگهانی کمک کنند؟

درمان صرع

 

درمان گیاهی صرع

آیا درمان قطعی تشنج و صرع با طب سنتی امکان دارد؟ گیاهان دارویی ضد صرع و تشنج را می‌شناسید؟ چه دمنوش‌های گیاهی و نوشیدنی‌هایی می‌توانند این بیماری را کنترل کنند؟ در ادامه ۷ نوشیدنی گیاهی مفید ضد صرع را به شما معرفی خواهیم کرد، با ما همچنان همراه باشید.

  •  آویشن و پونه ؛ گیاه ضد تشنج و صرع

اگر دچار صرع و حمله‌های مکرر ناشی از آن هستید، دمنوش آویشن و پونه کوهی را امتحان کنید. این دمنوش گیاهی می‌تواند حمله‌های صرع را کاهش دهد. برای تهیه دمنوش آویشن و پونه کوهی باید میزان مساوی از گیاه آویشن را با پونه کوهی مخلوط و با ۲ لیوان آب آن را دم کنید. این دمنوش گیاهی را به صورت روزانه دو تا سه فنجان بنوشید.

  • دمنوش و چای گیاهی زنجبیل

ترکیب هل، زنجبیل به همراه مقدار کمی دارچین به عنوان ادویه‌های ضد التهاب و آرام‌بخش می‌تواند ضعف اعصاب شما را تسکین دهد. درست مثل دمنوش گیاهی گل گاو زبان!

برای تهیه این نوشیدنی گیاهی باید یک قاشق چای‌خوری زنجبیل را با مقدار کمی هل و یک چهارم قاشق مرباخوری زعفران و دارچین مخلوط و با ۲ لیوان آب آن را دم کنید. نوشیدن روزانه ۲ فنجان از این دمنوش گیاهی حملات صرع را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره دمنوش‌های گیاهی پر خاصیت “خواص چند دمنوش گیاهی” را مطالعه کنید.

  •  بهار نارنج ؛ گیاه دارویی ضد تشنج

چای بهار نارنج هم از دیگر دمنوش‌های مؤثر در تسکین سردرد و میگرن‌های عصبی ناشی از صرع است. برای تهیه این دمنوش یا چای گیاهی باید یک قاشق چای‌خوری گیاه بهار نارنج را به همراه مقداری آب به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بجوشانید و این نوشیدنی را به صورت روزانه مصرف کنید.

درمان گیاهی صرع

  • دمنوش دارچین و هل

دارچین به عنوان یک ادویه قوی و ماده ضد التهاب علاوه بر خاصیت آرام‌بخشی سیستم ایمنی و عصبی بدن را تقویت می‌کند. ترکیب مقداری از  این ادویه به همراه ۱۰ عدد هل می‌تواند یک دمنوش سبک و مغذی برای بدن شما باشد که حملات صرع و ضعف اعصاب را کنترل می‌کند.

  • دمنوش سنبل‌ الطیب

سنبل‌ الطیب یا علف گربه و ریشه آن در درمان صرع، میگرن و اضطراب بسیار مؤثر و مفید است، والین موجود در این گیاه مثل اسطوخودوس خاصیت آرام‌بخشی قوی دارد، بهتر است این نوشیدنی گیاهی را هنگام خواب مصرف کنید.

  • دمنوش زوفا

گیاه زوفا از تیره نعناعیان است؛ همان‌طور که گفتیم، مشکلات روده و میکروب‌های عفونی بدن می‌توانند در حملات صرع مؤثر واقع شوند. دمنوش گیاهی زوفا به عنوان یک ماده ضد میکروب، دستگاه گوارش و بدن شما را ضد عفونی می‌کند. سم زدایی با دمنوش و چای گیاهی را حتما امتحان کنید.

  • آب گشنیز

ویتامین‌هایی مثل D، E، B6، اسید فولیک در کاهش حمله‌های عصبی و کنترل بیماری صرع بسیار مؤثر است. بسیاری از این ویتامین‌ها در دمنوش‌های گیاهی به خصوص آب سبزیجات وجود دارند؛ اگر به بیماری صرع مبتلا شده‌اید و مدام غش می‌کنید، برای کنترل و کاهش حملات می‌توانید با آب گشنیز شروع کنید. برای تهیه دمنوش گیاهی گشنیز باید یک قاشق چای‌خوری تخم گشنیز را در یک فنجان آب به مدت ۱۰ دقیقه دم و سپس این نوشیدنی گیاهی را میل کنید.

درمان گیاهی صرع

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۱۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۱۱ ق٫ظ

  3. مسعود

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۱۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۱۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۷:۰۶ ب٫ظ

    با سلام و تشکر از مطالب مفید شما فرزند من موقع حمله صرع اول تیک در چهره اش دیده میشه ومن سریع عسل گلاب و کمی زعفران با آب مخلوط میکنم وبهش میدم سریع فشارش بالا میاد وحمله بهش دست نمیده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…