روغن جوجوبا ؛ سرم طبیعی تقویت پوست و مو

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن جوجوبا به داشتن پوستی صاف و موهایی درخشان کمک می‌کند.
روغن جوجوبا

خواص روغن جوجوبا

روغن جوجوبا مایعی است که از گیاهی با همین نام به دست می‌آید. این گیاه خواص زیادی دارد و روغن را از دانه‌های آن استخراج می‌کنند. بسیاری از افراد روغن به دست آمده را به طور روزانه برای مراقبت از پوست و موی خود به کار می‌برند. این روغن به درمان آکنه، رفع خشکی پوست و … کمک می‌کند. در این مطلب مجله دلتا با این روغن و خواص آن آشنا خواهید شد.

  • نرم کننده

روغن جوجوبا را می‌توان به عنوان یک نرم کننده استفاده کرد. این محصول مانند یک مسدود کننده عمل می‌کند؛ یعنی وارد منافذ پوست می‌شود و با پر کردن آن، مانع از تجمع چربی اضافی، آلودگی، عفونت و باکتری می‌شود، در نتیجه از ایجاد آکنه یا شوره سر نیز جلوگیری می‌کند.

  • آنتی باکتری

این محصول حاوی خواص آنتی باکتری و ضد قارچ است. البته بر اساس آزمایش‌های گزارش شده روغن جوجوبا تمام باکتری‌ها را حذف نمی‌کند، بلکه فقط انواع خاصی را که باعث ایجاد عفونت پوستی می‌شود، از بین می‌برد.

  • درمان ترک پوست

ترک‌های پوستی ممکن است در اثر کاهش و افزایش وزن شدید، بلوغ یا بارداری به وجود آید. رفع این خطوط نازک قطعی نیست اما برای جلوگیری از آن می‌توان در دوران بارداری و کاهش وزن، پوست را با آن ماساژ دهید و آن را تقویت کنید.

خواص روغن جوجوبا

  • آنتی اکسیدان

ویتامین E موجود در روغن جوجوبا، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی برای پوست عمل می‌کند و سبب می‌شود پوست در زمان استرس، قرار گرفتن در معرض آلودگی و سموم، کیفیت خود را حفظ کند و دچار چین و چروک نشود.

اگرچه روغن جوجوبا محصولی گیاهی است اما ترکیب آن به سبومِ (غدد چربی پوست) طبیعی بدن شباهت دارد. به همین دلیل به خوبی جذب بدن شده و چربی اضافی روی پوست باقی نمی‌گذارد و مانع بروز آکنه می‌شود.

  • ضد آلرژی

از نظر مولکولی بافت روغن جوجوبا به موم نزدیک است و حالتی غلیظ دارد. برخلاف بیش‌تر محصولات آرایشی و بهداشتی، پوست را تحریک نمی‌کند. می‌توان آن را برای کاهش التهاب ناشی از جوش و آکنه، به صورت ماسک روی پوست صورت استفاده کرد.

  • روغن جوجوبا برای دور چشم

با ترکیب روغن جوجوبا و سیب زمینی خام رنده شده، می‌توان به کاهش کبودی زیر چشم کمک کرد. پوست دور چشم نازک و حساس است، برای پاک کردن آرایش چشم، می‌توان از روغن جوجوبا به عنوان پاک کننده استفاده کرد. پد آرایشی را به آن آغشته کنید و به آرامی چشم را پاک کنید.

سرم مو روغن جوجوبا

سرم مو به محلولی گفته می‌شود که برای رفع نیاز سلول‌های پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبب براق شدن و شفافیت آن می‌شود. روغن جوجوبا را می‌توانید به تنهایی به عنوان سرم تقویت کننده موی سر به کار ببرید. این روغن از مو در برابر آلودگی، حرارت، اشعه مضر خورشید و خشکی محافظت می‌کند.

هر شب، شش تا هفت قطره از این روغن را روی پوست سر بریزید و به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس چند قطره را کف دست ریخته و ساقه مو را ماساژ دهید.

این سرم، ساقه مو را نرم و مرطوب می‌سازد و از وز شدن آن جلوگیری می‌کند.

سرم مو

ماسک صورت روغن جوجوبا

برای رساندن مواد مغذی و بهره گرفتن از فواید روغن جوجوبا در کنار استفاده از آن به شکل سرم، می‌توانید از این روغن ماسک صورت تهیه کنید. برای مثال طرز تهیه یکی از ماسک‌های خانگی که می‌توانید تهیه کنید را در این‌جا به شما می‌گوییم.

مواد لازم:

  • ۱ عدد خیار کوچک
  • ۶ تا ۷ دانه انگور
  • ۱ قاشق چای خوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و طریقه مصرف

این مواد را با هم ترکیب کنید تا محصولی خمیری به دست آید. این ماسک را به تمام صورت بزنید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را یک تا دو بار در هفته تکرار کنید.

می‌دانیم پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین توصیه می‌شود از پوست خود مراقبت کنیم تا دچار آسیب نشود. پیش از استفاده از روغن جوجوبا آن را روی مچ دست بمالید و یک شبانه روز صبر کنید. چنانچه دچار التهاب یا خارش نشدید، آن را روی پوست و مو به کار ببرید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۷ ب٫ظ

  3. روزبهانی

    ۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۰۸ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۳۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…