دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

اجاره‌بهای آپارتمان‌های بدون امکانات

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی آگهی‌ های رهن و اجاره چند روز گذشته در بازار مسکن نشان می‌دهد افت شدید متقاضیان ، موجران را وادار به عقب‌نشینی کرده است.
رهن و اجاره آپارتمان قدیمی

بالا رفتن قیمت مسکن در دو سال گذشته موجب شده متقاضیانی که با مشکل تامین نقدینگی مواجه هستند، خرید یا رهن و اجاره آپارتمان های قدیمی را به خانه‌های نوساز ترجیح داده و به دنبال آپارتمان‌هایی با قدمت بیشتر و مطابق با بضاعت مالی خود باشند.

به گزارش مجله دلتا هر چند قیمت پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان های قدیمی نزد بنگاه‌ها با ارقامی پیشنهاد شده که می‌تواند با میزان نقدینگی گروه‌هایی از مستاجران تناسب داشته باشد، اما افت شدید متقاضی در بازار معاملات موجب شده تا موجران از کاهش مستاجران و طولانی شدن زمان  اجاره ملکشان نگران باشند. بررسی قراردادهای رهن و اجاره  نشان می‌دهد که موجران برای اینکه هر چه زودتر به انعقاد قرارداد و اجاره واحد خود اقدام کنند، به انعطاف در ارائه قیمت پیشنهادی بسنده نکرده و حتی در نشست‌های نهایی نیز از قیمت پیشنهادی خود عقب‌تر رفته‌اند.

انعطاف قیمتی موجران آن‌قدر هست که مستاجران را راضی به انعقاد قرارداد کند؛ اما از آنجا که تعداد جست‌وجوگران بازار اجاره در حال حاضر بسیار اندک است، موجران عملا چاره‌ای به جز «راه آمدن با بودجه مستاجران» ندارند؛ مگر اینکه از اجاره صرف نظر کنند و این امر را به اواخر بهار و تابستان سال آینده که بازار اجاره به طور معمول رونق می‌گیرد، موکول کنند.

نگاهی به آگهی‌های موتورهای جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد بهای پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان‌ های مسکونی موجود بستگی قابل‌توجهی به امکانات املاک دارد. به‌عنوان مثال در محله نیاوران تهران می‌توان آپارتمان اجاره‌ای چند سال ساخت فاقد پارکینگ، انباری و آسانسور و قیمت‌مناسب یافت که البته ممکن است قیمت آن با بهای اجاره یک واحد آپارتمان فول امکانات در محله نارمک تهران در منطقه ۸ تقریبا برابر باشد. بر این اساس آپارتمان‌هایی با امکانات کم یا بی‌امکانات قیمت‌های پیشنهادی به مراتب معقول‌تر و در تناسب بیشتر با بودجه مستاجران دارد و ممکن است این ویژگی، اجاره یک واحد آپارتمانی بدون امکانات را نسبت به مورد مشابه واجد امکانات کامل به میزان یک‌سوم یا بعضا حتی ۵۰ درصد کاهش دهد.

 

آپارتمان قدیمی

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۹ دی ۱۳۹۸ در ۱:۴۲ ب٫ظ

    بازار اجاره تا رسیدن به قیمت منطقی با یدروبه کاهش باشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds