۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای تقویت پوست

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماسک سفیده تخم مرغ یکی از ماسک‌های خانگی ارزان قیمت و ساده است که فواید زیادی دارد.
ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

تخم مرغ منبعی سرشار از مواد مغذی است و آن را برای مصارف مختلف نیز به کار می‌برند. بخش سفیده آن دارای ۴ گرم پروتئین و مواد معدنی از جمله کلسیم، منیزیم و فولات است. این مواد برای حفظ سلامت پوست مفید هستند. در این مطلب مجله دلتا به طرز تهیه و طریقه مصرف چند نوع ماسک سفیده تخم مرغ اشاره خواهیم کرد.

فواید سفیده تخم مرغ

برای جلوگیری از پیری زودرس، افزایش مقاومت بافت پوست، روشن و یکدست شدن صورت، سفیده تخم مرغ به کمک شما خواهد آمد.

تمام افراد به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند و از انواع محصولات تجاری یا خانگی برای شادابی، درخشندگی و جوان ماندن بهره می‌برند. می‌توانید با تهیه ماسک صورت از سفیده تخم مرغ، بدون پرداخت هزینه زیاد، یک محصول خانگی مفید برای تقویت پوست داشته باشید. این ماسک از بروز آکنه جلوگیری و چربی اضافی پوست را کنترل می‌کند. همچنین پس از به کار بردن ماسک سفیده تخم مرغ منافذ پوست بسته و به این صورت از تجمع آلودگی داخل سلول‌های پوست جلوگیری می‌شود.
سفیده 3 نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای تقویت پوست

ماسک سفیده تخم مرغ ، آبلیمو و عسل ؛ رفع کننده جوش سرسیاه

مواد مورد نیاز

  • سفیده ۱ عدد تخم مرغ 
  • ۱ قاشق چای خوری آبلیمو
  • ۱ قاشق چای خوری عسل

روش آماده سازی و مصرف

نکته مهمی که باید در ذهن داشته باشید این است که؛ قبل از به کار بردن هر ماسک صورت، حتما پوست خود را پاکسازی کنید تا سلول‌های مرده، ذرات ریز، چربی‌های اضافی و آلودگی‌ها از عمق آن خارج و مواد مغذی به خوبی جذب پوست شود. صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

در مرحله بعدی لازم است کل مواد با هم مخلوط شوند. ماسک را به کل صورت بمالید و به آرامی ماساژ دهید. منتظر بمانید تا ماسک سفیده تخم مرغ روی صورت شما خشک شود. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ماسک را از روی پوست خود بردارید و صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

عسل به از بین بردن باکتری کمک می‌کند و آبلیمو سبب از بین رفتن لکه‌های پوستی می‌شود. سفیده تخم مرغ درون منافذ نفوذ، آلودگی‌ها را به خود جذب و به این شکل زمانی که آن را از پوست جدا می‌کنید به خارج کردن جوش‌های سر سیاه کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع روش‌های پاکسازی صورت مطلب “پاکسازی صورت چیست؟” را مطالعه کنید.

ماسک خانگی

ماسک سفیده تخم مرغ و انگور ؛ مقابله با آکنه

مواد لازم

  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۷ عدد انگور

طرز تهیه و طریقه مصرف

انگور و سفیده تخم مرغ را در مخلوط‌کن با هم ترکیب کنید تا جایی که کاملا صاف و یکدست شود. سپس ماسک به دست آمده را روی صورت بزنید، بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

سفیده تخم مرغ به گردش خون در سطح پوست کمک می‌کند، انگور سبب کاهش چربی اضافی شده و به این صورت از ایجاد آکنه جلوگیری می‌شود و التهاب ناشی از آن کاهش می‌یابد.

سفیده تخم مرغ بعد از گذشت ۱ تا ۲ دقیقه روی پوست حالتی سفت و خشک پیدا می‌کند. مراقب باشید در طول زمانی که منتظر اثر گذاری این ماسک هستید، پوست صورت کشیده نشود و آسیب نبیند.

ماسک سفیده تخم مرغ ، آلوورا و بابونه ؛ آبرسان قوی

مواد لازم

  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۱ قاشق چای خوری ژل آلوورا
  • ۱ قاشق چای خوری چای بابونه

نحوه تهیه و استفاده

بابونه را دم کرده و پس از اینکه خنک شد، آن را با سایر مواد ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را به آرامی روی صورت ماساژ دهید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب خنک شستشو دهید.

آلوورا یکی از گیاهان آبرسان شناخته می‌شود که در کنار سفیده تخم مرغ و بابونه رطوبت پوست را در خود حفظ می‌کند و باعث نرمی آن می‌شود.

اگر پوست شما خشک است می‌توانید مقداری زرده تخم مرغ را نیز در ماسک به کار ببرید و چربی‌های مفید را برای پوست تامین کنید.

پیش از به کار بردن هر محصول روی پوست خود، با پزشک متخصص مشورت کنید و مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۷ ب٫ظ

  2. صلابت

    ۲۹ دی ۱۳۹۸ در ۸:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…